• Anonym (ts)

    Skrev en tråd om min katt - nu har det spårat ut totalt!

    Skrev en tråd för ett kort tag sedan om min f.d inneboende som anser att hennes katt saknar min katt. Är tvungen att starta en ny för jag måste vara anonym.

    Idag fick jag mess från en kompis till dem som skrev långt om hur vanskött min katt är, undernärd, vätskebrist m.m. Hon skrev att hon är djurvän men att hon aldrig i hela sitt liv sett något värre.

    Att katten varken har mat eller vatten och att den lider. Min katt har självklart alltid rent vatten, 2 olika sorter torrfoder samt får blötfoder morgon och kväll.

    Hon sa att jag har fått en chans (låta katterna träffas) men att jag inte tog den. Så nu har hon polisanmält mig, polisen kommer bryta sig in i mitt hem för att omhänderta katten. Jag kommer få minst 1 års fängelse och om jag öht rör katten en enda gång till kommer hon döda mig!

    Jag har haft katt i hela mitt liv, har även arbetat på 2 olika katthem. Jag vet att min katt är väldigt välskött och mår jättebra!

    Tillägg : Denna kvinna har aldrig ens sett min katt och hon är ingen jag umgås med alls!

    Vad f*n ska jag göra????

    Polisanmäla mordhotet?

  • Svar på tråden Skrev en tråd om min katt - nu har det spårat ut totalt!
  • Kokoskorven
    Anonym (ts) skrev 2020-09-16 15:05:49 följande:

    Skrev en tråd för ett kort tag sedan om min f.d inneboende som anser att hennes katt saknar min katt. Är tvungen att starta en ny för jag måste vara anonym.

    Idag fick jag mess från en kompis till dem som skrev långt om hur vanskött min katt är, undernärd, vätskebrist m.m. Hon skrev att hon är djurvän men att hon aldrig i hela sitt liv sett något värre.

    Att katten varken har mat eller vatten och att den lider. Min katt har självklart alltid rent vatten, 2 olika sorter torrfoder samt får blötfoder morgon och kväll.

    Hon sa att jag har fått en chans (låta katterna träffas) men att jag inte tog den. Så nu har hon polisanmält mig, polisen kommer bryta sig in i mitt hem för att omhänderta katten. Jag kommer få minst 1 års fängelse och om jag öht rör katten en enda gång till kommer hon döda mig!

    Jag har haft katt i hela mitt liv, har även arbetat på 2 olika katthem. Jag vet att min katt är väldigt välskött och mår jättebra!

    Tillägg : Denna kvinna har aldrig ens sett min katt och hon är ingen jag umgås med alls!

    Vad f*n ska jag göra????

    Polisanmäla mordhotet?


    Om din beskrivning är sann så har du att göra med galopperande galningar. Svara inte, undvik all kontakt med dessa människor. Dokumentera hot, dvs spara sms och spela in telefonsamtal. Om du ska polisanmäla, jo, det ska du väl egentligen. Gör det, det kan vara bra att hänvisa till om saken skulle eskalera ytterligare. Hennes hot om polis och fängelse för påstådd kattmisshandel är ju bara skogstokigt. Om din katt mår bra så riskerar du ju absolut ingenting här.
  • Anonym (ja anmäl)

    Du ska absolut ringa polisen och lämna in detta skriftligt. Låter helt galet och givetvis bryter sig inte polisen in för att hämta en katt. 

    Både den som skrev och din f.d inneboende bör anmälas för de har väl kokat ihop detta tillsammans. 

  • Anonym (ja anmäl)

    Spara ner den förra tråden också, om du behöver visa bakgrunden till detta galna sms. 

  • Anonym (U)

    Polisen kommer nog inte lägga sig i
    Är isåfall länsstyrelsen som skulle kolla till katten. Sen får folk varningar innan djuren beslagtas. Om djuret Inte är döende. 


    Kan du inte skicka en videosnutt på katten till personerna som isåfall bevisar att den Ser välmående ut

  • Anonym (mobe)

    Lol ett års fängelse i saft och bull Sverige 

    I detta land kan du både mörda och våldta men inte få fängelse så tror inte du behöver oroa dig 

  • Anonym (ts)
    Kokoskorven skrev 2020-09-16 15:11:44 följande:

    Om din beskrivning är sann så har du att göra med galopperande galningar. Svara inte, undvik all kontakt med dessa människor. Dokumentera hot, dvs spara sms och spela in telefonsamtal. Om du ska polisanmäla, jo, det ska du väl egentligen. Gör det, det kan vara bra att hänvisa till om saken skulle eskalera ytterligare. Hennes hot om polis och fängelse för påstådd kattmisshandel är ju bara skogstokigt. Om din katt mår bra så riskerar du ju absolut ingenting här.


    Jag studerar men blev så upprörd över detta att jag blev tvungen att gå hem. Tyvärr skrev jag ett upprört sms och bad henne dra åt helvete. Kunde inte hålla mig. Jag har varken tid eller energi till sånt här tramsa de. Det är 3 kvinnor mellan 30-60 år som håller på med dessa trakasserier. Ingen av dem jobbar, 2 är sjukskrivna sedan minst 10 år, den 3:e är arbetslös sedan länge. Alla 3 tar droger dagligen.

    Vet inte varför just jag blivit måltavla för detta?

    Jag välkomnar polisen så kan jag kanske göra en motanmälan när de ser hur det ligger till!?

    Ja min katt är inte undernärd utan mår toppen. Är inte orolig över den saken.

    Men rycker polis ut på sånt här?
  • Anonym (ja anmäl)
    Anonym (ts) skrev 2020-09-16 15:18:54 följande:
    Jag studerar men blev så upprörd över detta att jag blev tvungen att gå hem. Tyvärr skrev jag ett upprört sms och bad henne dra åt helvete. Kunde inte hålla mig. Jag har varken tid eller energi till sånt här tramsa de. Det är 3 kvinnor mellan 30-60 år som håller på med dessa trakasserier. Ingen av dem jobbar, 2 är sjukskrivna sedan minst 10 år, den 3:e är arbetslös sedan länge. Alla 3 tar droger dagligen.

    Vet inte varför just jag blivit måltavla för detta?

    Jag välkomnar polisen så kan jag kanske göra en motanmälan när de ser hur det ligger till!?

    Ja min katt är inte undernärd utan mår toppen. Är inte orolig över den saken.

    Men rycker polis ut på sånt här?
    Hon har knappast polisanmält. Det skrev hon väl bara för att skrämma dig. Du ska dock polisanmäla det du fått. 

    Nej polisen rycker inte ut. Det de möjligen skulle göra är att ringa en veterinär eller länsstyrelsen, för det är de som brukar ansvara för djurfrågor. Men jag tror bara hon skrev att hon anmält. 
  • Anonym (ts)

    Ledaren i gänget har hållt på med sina trakasserier i minst ett halvår nu. Men det är först nu på sista tiden de har börjat tjata om katten (som ingen av dem träffat på flera månader) innan var jag bara helt störd, kunde dra åt helvete, hoppades att jag skulle dö m.m. Har frågat hur många ggr som helst vad jag har gjort henne (vi var vänner förut innan jag träffade pojkvän) men aldrig fått något svar. Min pojkvän blev sjuk en morgon så jag fick ringa ambulans. Hon var igång med sin sms terror som värst så jag skrev "snälla sluta nu, pojkvännen inväntar ambulans så jag orkar inte idag". Fick till svar "VAD FAN HAR DU GJORT? HAR DU FÖRGIFTAT HONOM?, Kommer gå till botten med detta och döda dig om gjort honom illa". Hon känner inte pojkvännen.

    Att såna här psykfall får gå lösa?

  • Anonym (ja anmäl)
    Anonym (ts) skrev 2020-09-16 15:35:44 följande:

    Ledaren i gänget har hållt på med sina trakasserier i minst ett halvår nu. Men det är först nu på sista tiden de har börjat tjata om katten (som ingen av dem träffat på flera månader) innan var jag bara helt störd, kunde dra åt helvete, hoppades att jag skulle dö m.m. Har frågat hur många ggr som helst vad jag har gjort henne (vi var vänner förut innan jag träffade pojkvän) men aldrig fått något svar. Min pojkvän blev sjuk en morgon så jag fick ringa ambulans. Hon var igång med sin sms terror som värst så jag skrev "snälla sluta nu, pojkvännen inväntar ambulans så jag orkar inte idag". Fick till svar "VAD FAN HAR DU GJORT? HAR DU FÖRGIFTAT HONOM?, Kommer gå till botten med detta och döda dig om gjort honom illa". Hon känner inte pojkvännen.

    Att såna här psykfall får gå lösa?


    polisanmäl nu detta, sen blockar du deras nummer. Fattar inte varför du har så att de kan kontakta dig över huvud taget. Gör inte dig själv till ett offer. 
  • Anonym (ts)
    Anonym (ja anmäl) skrev 2020-09-16 16:12:28 följande:

    polisanmäl nu detta, sen blockar du deras nummer. Fattar inte varför du har så att de kan kontakta dig över huvud taget. Gör inte dig själv till ett offer. 


    För att jag måste veta vad de sysslar med. Kan inte gå runt med konstant oro.
  • Anonym (ts)

    Katten har precis ätit kvällsmat och ligger nu i mitt knä och tvättar sig.

  • Anonym (Potatisen)

    Polisanmäl. Har du sparat tidigare hot så bifoga dem också.

    För att kunna anmäla dem för trakasserier tror jag att du måste ha bett dem att sluta kontakta dig, men är osäker på det. Ring till polisen och be om råd.

  • Anonym (G)

    Sluta genast att svara idioterna. Ignorera. Radera. De tröttnat om de inte får svar. Du behöver inte veta vad de sysslar med. Spara sms som innehåller hot. Dessa lowlifers terroriserar säkert fler än dig.

    Troligen är hotet om polisanmälan tomma hot. Polisen vet också, om de skulle anmäla, vilka idioter som ofta anmäler och kommer inte prioritera detta ärende. Du vet dessutom att du är oskyldig.

  • Anonym (ts)

    Tänkte bara uppdatera denna tråd.

    När jag var på väg till en kvarterskrog i helgen (dagtid och nykter) sprang jag på kvinnan som skickat messet. Vi var precis utanför uteserveringen så jag stoppade henne och frågade om det inte är läge att göra upp och lösa detta. Hon svarade att hon skulle handla mat lite snabbt men att hon kommer sen. Jag beställde en öl och satte mig ute. Blev ärligt talat lite förvånad för hon kom rätt snabbt, beställde en öl och vi pratade.

    Hon bad miljoner gånger om ursäkt, hon skämdes verkligen och hon vet att det hon skrev var rena lögner. Hon hade blivit övertalad och manipulerad av den jag kallar "ledaren". Sedan gick vi hem till henne, drack lite vin och jag fick massa presenter av henne.

    Hon lovade dyrt och heligt att detta aldrig kommer upprepas från hennes sida i alla fall. Så nu är jag ändå glad att jag skippade polisanmälan.

    Tack för mig och min kisse

  • Anonym (suck)
    Anonym (ts) skrev 2020-09-23 01:10:36 följande:

     Sedan gick vi hem till henne, drack lite vin och jag fick massa presenter av henne.


    Låter ju som att du frivilligt ändå umgås med de här dårarna.
  • Anonym (ts)
    Anonym (suck) skrev 2020-09-23 07:11:16 följande:

    Låter ju som att du frivilligt ändå umgås med de här dårarna.


    Nej vi har inte hörts efter det och kommer inte göra det heller. Men jag kunde inte låta bli att konfrontera henne när vi sprang på varandra och få en ärligt menad ursäkt. Det sms hon skickade var så extremt olikt henne. Jag vet att hon alltid har tyckt så otroligt mycket om mig. Presenterna var kläder hon inte längre kunde ha, fina märkeskläder och sånt behöver jag. Jag är mycket smalare. Vinet bjöd jag på.
Svar på tråden Skrev en tråd om min katt - nu har det spårat ut totalt!