• Anonym (Len mellan ben)

Brasiliansk vaxning

Hur längre är du helt len efter en brasiliansk vaxning? Jag brukar helvaxa och för mig tar det typ bara knappt en vecka så börjar lite stubb komma. Iofs mjukare men ändå.. Blir ju lätt att man börja raka igen då. Vill ju ha en len fitta=)

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • Anonym (Man32)

Jag är man och dom 5 gånger jag provat det har jag varit len i ca 2-3 veckor under pungen och runt anus :) men satan vad pinsamt det känns

• Anonym (.)
    Anonym (Len mellan ben) skrev 2020-10-09 15:00:47 följande:

Återkoppling - en vecka senare är jag fortfarande len. Möjligt att det växt ut nån mm. Men känslan och framförallt med lite olja att jag är len på ett helt annat sätt än tidigare. Som jag beskrev tidigare använde hon sig av två olika vax var av ena var då pärlvax.

Nöjd och glad!! Trevlig helg:)

Vad bra att ni hittat en kombination som du känner dig nöjd med :)

Får kanske fråga om min salong också kan använda pärlvax. Men det tycker man ju att dom borde testa sig fram utan att man ber om det. Iaf när man är återkommande kund.
  • Anonym (.)

Vaxade mig på helt annan salong i annan stad idag. Är så nöjd. Hon använde sig av varmt vax som ströks på och sen drogs av utan remsor. Fick också ligga med båda benen ?vikta? samtidigt. På min vanliga salong ?viker? jag ett ben i taget. Resultatet idag blev helt hårfritt. T.o.m lnnerst på blygdläpparna, där jag annars själv får raka efteråt eftersom dom alltid lämnar lite kvar där. Synd att denna salong inte finns där jag bor. Känns så värt pengarna när resultatet blir bra.

• Anonym (Byt salong)
    Anonym (.) skrev 2021-01-07 21:38:42 följande:

Vaxade mig på helt annan salong i annan stad idag. Är så nöjd. Hon använde sig av varmt vax som ströks på och sen drogs av utan remsor. Fick också ligga med båda benen ?vikta? samtidigt. På min vanliga salong ?viker? jag ett ben i taget. Resultatet idag blev helt hårfritt. T.o.m lnnerst på blygdläpparna, där jag annars själv får raka efteråt eftersom dom alltid lämnar lite kvar där. Synd att denna salong inte finns där jag bor. Känns så värt pengarna när resultatet blir bra.

Då tycker jag du bör byta salong i din stad, betalar man för brasse så ska de inte vara ett enda strå där man inte vill ha det. ABSOLUT hårfritt på blygdläpparna, herregud det ska du inte finna dig i att det lämnas kvar och du måste fixa själv!
  • Anonym (.)
    Anonym (Byt salong) skrev 2021-01-07 23:12:50 följande:

Då tycker jag du bör byta salong i din stad, betalar man för brasse så ska de inte vara ett enda strå där man inte vill ha det. ABSOLUT hårfritt på blygdläpparna, herregud det ska du inte finna dig i att det lämnas kvar och du måste fixa själv!

Har gått hos tre olika i min stad som gav ungefär samma resultat. Alltid lite kvar innerst på blygdläpparna. Så började tänka att dom kanske inte kunde/vågade vaxa så långt in. Alla tre använder dock sockervax. Så måste vara vaxet och den tekniken som är fel.

Vilket vax används på salongen du går på?
  • Anonym (Byt salong)
    Anonym (.) skrev 2021-01-09 20:10:18 följande:

Har gått hos tre olika i min stad som gav ungefär samma resultat. Alltid lite kvar innerst på blygdläpparna. Så började tänka att dom kanske inte kunde/vågade vaxa så långt in. Alla tre använder dock sockervax. Så måste vara vaxet och den tekniken som är fel.

Vilket vax används på salongen du går på?

Intimvax på blygdläppar! Resten socker brukar jag föredra. Men du kanske måste påpeka att det brukar vara kvar innerst? Förstår att det kan vara jobbigt att säga till om det... men jag jobbar själv inom skönhetsbranschen och man som utövare älskar att få all feedback! Det innebär att kunden bryr sig och själv vill man prestera och göra kunden nöjd!
    Anonym (.) skrev 2021-01-07 21:38:42 följande:

Har också bytt salong. Gått till två olika tjejer där. Båda är fantastisk noggranna. Använder pincett och förstoringsspegel. Är väl helt len nu i nästan 2 v. Jätte skönt:)
  • Anonym (Byt salong)
    Anonym (Len mellan ben) skrev 2021-01-10 01:45:52 följande:

Har också bytt salong. Gått till två olika tjejer där. Båda är fantastisk noggranna. Använder pincett och förstoringsspegel. Är väl helt len nu i nästan 2 v. Jätte skönt:)

Är avundsjuk!! ?Min tjej? som vaxar mig (och är bättre än alla andra i min stad) har varit coronasjuk så nu rockar jag nästan full buske... imorrn är det äntligen min tur! Ska unna mig helkroppsvaxning bara för att jag känner mig som en varulv nu. Snart blir jag migsjälv igen!!
    Anonym (Byt salong) skrev 2021-01-10 01:57:05 följande:

Är avundsjuk!! ?Min tjej? som vaxar mig (och är bättre än alla andra i min stad) har varit coronasjuk så nu rockar jag nästan full buske... imorrn är det äntligen min tur! Ska unna mig helkroppsvaxning bara för att jag känner mig som en varulv nu. Snart blir jag migsjälv igen!!

Wow, helkropp har jag aldrig kört. Måste va otroligt skönt att va så len överallt. Skönt att du är frisk nu och att busken ryker i morrn:)
  • Anonym (Man)

Har ni provat att köra med laser för att slippa håret i framtiden? Lite dyrare men blir billigare i längden.

Min fru har gjort det, med bra resultat.

Svar på tråden Brasiliansk vaxning