Inlägg från: Ganglie |Visa alla inlägg
  • Ganglie

Varför jävlas vissa?

Så om det finns ett barn ombord så ska alla i bussen vara uppmärksamma på exakt när barnet ska plinga? Alla ska sitta och iaktta barnet så att denne inte blir utsatt för ett plingtrauma?

• Ganglie
    Anonym (Loo) skrev 2020-09-18 12:30:39 följande:

Men självklart inte! Tror nog ts menade (och även skrev) att om man SER att en unge sitter med fingret framför knappen så kan man väl ge fan i att kasta sig fram för att plinga före.

Men hur många ser det på en buss? Det kräver ju att man under bussfärd är oerhört uppmärksam på när andra ska plinga.
  • Ganglie
    Cavill skrev 2020-09-18 13:36:19 följande:

Tänk om det finns FLERA barn ombord? Det blir ju en stirrfest utan dess like. 

Ja. Alla sitter i ring på bussgolvet och stirrar på varandras händer.
  • Ganglie
    Anonym (??!) skrev 2020-09-18 16:48:39 följande:

Men ni fattar ju inte? Jag talar SJÄLVKLART om VUXNA individer, som ser att ett barn är på väg att trycka. Då behöver man ju inte göra det innan kanske?

Om man till exempel är på väg hem från jobbet och det enda man vill är att få krypa i säng men det går inte för man ska laga mat, hjälpa till med läxor, dammsuga och natta etcetera och så vidare, ja då kanske man varken har lust eller tålamod att Jesuslikt invänta att ditt barn får sitt plingbehov tillfredsdtällt. Har du reflekterat över det?
  • Ganglie
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-09-18 16:22:12 följande:

Haha plingtrauma, dagens bästa ord!! :D

Tackar *bugar artigt* :D
  • Ganglie
    persikofjaril skrev 2020-09-19 00:33:32 följande:

Jag ser det framför mig. En vuxen person sitter och stirrar på ett barn för att se exakt när barnet tänker plinga. Hen gnuggar händerna och ler ondskefullt, och riktigt myser över tanken på att det stackars barnet inte får plinga. När det är dags kastar sig personen över stoppknappen med ett elakt skratt. Hen skulle inte ens gå av egentligen, utan är bara ute efter att förstöra för det stackars barnet. Hen är arbetslös och åker buss hela dagarna, och har gjort det till sin livsuppgift att inte låta något barn få plinga.

Hehehe! :D
Svar på tråden Varför jävlas vissa?