• Anonym (??!)

    Varför jävlas vissa?

    Varför jävlas vissa? När jag och mitt barn åker buss försöker jag se till att hon får plinga när vi ska gå av. Men nu har det hänt flera gånger att andra hunnit före, och plingat knnan. Detta gör min dotter väldigt ledsen. Om ni ser ett barn vara nära plingknappen, kan ni snälla försöka vänta lite så barnen får plinga först. Jag vet vissa andra barn (vänner och släkt) som också tycker det är roligt att få plinga, då behöver man väl inte jävlas och plinga innan trots man ser att ett barn är på väg att plinga, eller?

  • Svar på tråden Varför jävlas vissa?
  • Anonym (??!)
    Anonym (Claes) skrev 2020-09-18 12:05:36 följande:

    Oj redan fredag igen!


    Har du inget vettigt att komma med så lämna tråden tack!
  • Anonym (??!)

    Svara på det jag efterfrågar istället för annat trams.

  • Cavill

    Du kanske ska undvika att åka buss med ditt barn om det är ett sånt trauma att inte få plinga?

  • Anonym (Claes)

    Din extremt överdriva reaktion på mitt inlägg, visar tydligt på att det är en fredagstråd.

    När det gäller ditt "ämne" så kan bara konstateras att det finns inget som är så vidrigt irriterande som föräldrar som låter sina barn (oftast för att de själva sitter hopsjunkna över mobiltelefonen) som skall trycka på avstigarknappen (det heter trycka på och inte "plinga"!!) på bussen vid varenda busshållplats trots att de inte skall stiga av. Oj vad jag lider med dessa busschaufförer. Lika irriterande är det när något barn trycker på alla knappar i hissen så att hissen tar hundra miljoner år att sega sig upp eftersom den måste stanna på alla våningsplan och öppna och stänga dörrarna.

    (Nytt försök ts!)

  • Anonym (Loo)

    Fredag eller inte, jag håller med det som står i ts. Pallar inte se besvikna barn ansikten och tycker att om man är en dag över 6 så har man inget intresse av att plinga bara för att jävlas.

  • Ganglie

    Så om det finns ett barn ombord så ska alla i bussen vara uppmärksamma på exakt när barnet ska plinga? Alla ska sitta och iaktta barnet så att denne inte blir utsatt för ett plingtrauma?

  • Anonym (Loo)
    Ganglie skrev 2020-09-18 12:26:59 följande:

    Så om det finns ett barn ombord så ska alla i bussen vara uppmärksamma på exakt när barnet ska plinga? Alla ska sitta och iaktta barnet så att denne inte blir utsatt för ett plingtrauma?


    Men självklart inte! Tror nog ts menade (och även skrev) att om man SER att en unge sitter med fingret framför knappen så kan man väl ge fan i att kasta sig fram för att plinga före.
  • Anonym (??!)
    Anonym (Loo) skrev 2020-09-18 12:30:39 följande:

    Men självklart inte! Tror nog ts menade (och även skrev) att om man SER att en unge sitter med fingret framför knappen så kan man väl ge fan i att kasta sig fram för att plinga före.


    Tack!! Äntligen en som förstår vad jag menar!
  • Anonym (U)

    Fast tänk om barnet bara ser ut att vara på väg att plinga och ej gör det.. Eller inte tänker göra utan bara leker med knappen eller nåt. Då missar man sitt stopp..

    Bättre du lär dina barn att världen inte kretsar kring dem 

Svar på tråden Varför jävlas vissa?