Varför jävlas vissa?
Fredag eller inte, jag håller med det som står i ts. Pallar inte se besvikna barn ansikten och tycker att om man är en dag över 6 så har man inget intresse av att plinga bara för att jävlas.
Fredag eller inte, jag håller med det som står i ts. Pallar inte se besvikna barn ansikten och tycker att om man är en dag över 6 så har man inget intresse av att plinga bara för att jävlas.
Så om det finns ett barn ombord så ska alla i bussen vara uppmärksamma på exakt när barnet ska plinga? Alla ska sitta och iaktta barnet så att denne inte blir utsatt för ett plingtrauma?
Ibland har man suttit bredvid, framför eller bakom ett barn och deras förälder i bussen. Ibland har men SETT att barnet sitter med handen framför stoppknappen för att kunna plinga(och jag vet ju att barn brukar tycka det är roligt). Ibland har jag inte sett men HÖRT hur barnet frågar "när får jag plinga?" och fattar av förälderns svar att dom ska av samtidigt som jag.
Det är vid dessa tillfällen jag kan tycka att man kan låta barnet få det yttepyttelilla nöjet att få plinga eftersom att jag som vuxen inte ser samma nöje i det... Jag, trots att jag lever i Jantelagens land, sitter inte där på bussen och tänker :" den där ungen bör få lära sig att världen inte kretsar kring den!" Seriöst??!
Jag kräver inte att alla bussresenärer "håller koll" på mitt barn, självklart inte, och det var inte så jag tolkade ts heller. Låter någonting i det här konstigt i era öron??
Sen gör nog inte folk det för att "jävlas" i ordets bemärkelse, mer att dom skiter i det.