Inlägg från: Anonym (U) |Visa alla inlägg
  • Anonym (U)

Varför jävlas vissa?

Fast tänk om barnet bara ser ut att vara på väg att plinga och ej gör det.. Eller inte tänker göra utan bara leker med knappen eller nåt. Då missar man sitt stopp..

Bättre du lär dina barn att världen inte kretsar kring dem 

• Anonym (U)
    Anonym (Loo) skrev 2020-09-19 07:57:04 följande:

Ibland har man suttit bredvid, framför eller bakom ett barn och deras förälder i bussen. Ibland har men SETT att barnet sitter med handen framför stoppknappen för att kunna plinga(och jag vet ju att barn brukar tycka det är roligt). Ibland har jag inte sett men HÖRT hur barnet frågar "när får jag plinga?" och fattar av förälderns svar att dom ska av samtidigt som jag.

Det är vid dessa tillfällen jag kan tycka att man kan låta barnet få det yttepyttelilla nöjet att få plinga eftersom att jag som vuxen inte ser samma nöje i det... Jag, trots att jag lever i Jantelagens land, sitter inte där på bussen och tänker :" den där ungen bör få lära sig att världen inte kretsar kring den!" Seriöst??!

Jag kräver inte att alla bussresenärer "håller koll" på mitt barn, självklart inte, och det var inte så jag tolkade ts heller. Låter någonting i det här konstigt i era öron??

Sen gör nog inte folk det för att "jävlas" i ordets bemärkelse, mer att dom skiter i det.

Fast hur ofta händer det. Kanske två personer som är tillräckligt nära för att se detta, om de ens är tillräckligt uppmärksamma på det efter en lång arbetslag eller tidigt på morgonen när de är trötta. 
Svar på tråden Varför jävlas vissa?