• Anonym (??!)

Varför jävlas vissa?

Varför jävlas vissa? När jag och mitt barn åker buss försöker jag se till att hon får plinga när vi ska gå av. Men nu har det hänt flera gånger att andra hunnit före, och plingat knnan. Detta gör min dotter väldigt ledsen. Om ni ser ett barn vara nära plingknappen, kan ni snälla försöka vänta lite så barnen får plinga först. Jag vet vissa andra barn (vänner och släkt) som också tycker det är roligt att få plinga, då behöver man väl inte jävlas och plinga innan trots man ser att ett barn är på väg att plinga, eller?

• Svar på tråden Varför jävlas vissa?
  • Ganglie
    Anonym (Loo) skrev 2020-09-18 12:30:39 följande:

Men självklart inte! Tror nog ts menade (och även skrev) att om man SER att en unge sitter med fingret framför knappen så kan man väl ge fan i att kasta sig fram för att plinga före.

Men hur många ser det på en buss? Det kräver ju att man under bussfärd är oerhört uppmärksam på när andra ska plinga.
  • Anonym (L)

Åh vad hemskt..

Hahaha, tror du behöver lära dig att världen inte kretsar runt dina barn!

Vem har ens koll på när andra är på väg att plinga? Sitter folk och iakttar andra på det sättet? Tvivlar på det. Folk plingar väl bara och vet inte ens att din dotter är på väg att plinga?

• Anonym (L)
    Anonym (Loo) skrev 2020-09-18 12:30:39 följande:

Men självklart inte! Tror nog ts menade (och även skrev) att om man SER att en unge sitter med fingret framför knappen så kan man väl ge fan i att kasta sig fram för att plinga före.

Men då undrar jag vem som ens ser detta? Vem sitter och iakttar andra så väl att man ser när de ska plinga?
  • Cavill
    Ganglie skrev 2020-09-18 12:26:59 följande:

Så om det finns ett barn ombord så ska alla i bussen vara uppmärksamma på exakt när barnet ska plinga? Alla ska sitta och iaktta barnet så att denne inte blir utsatt för ett plingtrauma?

Tänk om det finns FLERA barn ombord? Det blir ju en stirrfest utan dess like. 
  • Cavill
    Anonym (L) skrev 2020-09-18 13:21:07 följande:
    Men då undrar jag vem som ens ser detta? Vem sitter och iakttar andra så väl att man ser när de ska plinga?
    Det förstår du väl, vi har alla ett kollektivt ansvar att inte utsätta ett stackars barn för ett plingtrauma. Cool
    (Bra ord förresten )
  • Anonym (L)
    Cavill skrev 2020-09-18 13:37:52 följande:

Det förstår du väl, vi har alla ett kollektivt ansvar att inte utsätta ett stackars barn för ett plingtrauma. 

(Bra ord förresten )

Ja, i och för sig ????
  • Anonym (L)

Oj, det skulle vara en skrattemoji och inte en massa frågetecken. Aja!

• Ganglie
    Cavill skrev 2020-09-18 13:36:19 följande:

Tänk om det finns FLERA barn ombord? Det blir ju en stirrfest utan dess like. 

Ja. Alla sitter i ring på bussgolvet och stirrar på varandras händer.
  • Anonym (??!)

Men orka märk ord. Plinga/trycka på stoppknappen, what ever. Ni förstår nog vad jag menar eller missförstår ni med vilje?

Svar på tråden Varför jävlas vissa?