• Anonym (??!)

Varför jävlas vissa?

Varför jävlas vissa? När jag och mitt barn åker buss försöker jag se till att hon får plinga när vi ska gå av. Men nu har det hänt flera gånger att andra hunnit före, och plingat knnan. Detta gör min dotter väldigt ledsen. Om ni ser ett barn vara nära plingknappen, kan ni snälla försöka vänta lite så barnen får plinga först. Jag vet vissa andra barn (vänner och släkt) som också tycker det är roligt att få plinga, då behöver man väl inte jävlas och plinga innan trots man ser att ett barn är på väg att plinga, eller?

• Svar på tråden Varför jävlas vissa?
  • smulpaj01
    Anonym (??!) skrev 2020-09-18 15:51:26 följande:

Men orka märk ord. Plinga/trycka på stoppknappen, what ever. Ni förstår nog vad jag menar eller missförstår ni med vilje?

Men ingen utom du kollar på din unge. Förstår du inte det? Varför tror du att folk jävlas?
  • Limeblad

Jag trycker när jag ska av. Har ingen aning om någon annan också tänkt trycka, varken vuxna eller barn.

• Anonym (Hold my beer)
    Ganglie skrev 2020-09-18 12:26:59 följande:

Så om det finns ett barn ombord så ska alla i bussen vara uppmärksamma på exakt när barnet ska plinga? Alla ska sitta och iaktta barnet så att denne inte blir utsatt för ett plingtrauma?

Haha plingtrauma, dagens bästa ord!! :D

Asså skärpning.... Man kan inte förvänta sig att alla andra i bussen har koll på att en unge sitter och gör sig beredd att trycka på en knapp. Plinga i tid så är det väl inget problem.
  • Anonym (Naughty40)

Haha, så du tycker alltså att varenda kotte på bussen ska hålla koll på din unge så att de inte ?råkar? (förlåt jävlas) vara först med att trycka på stoppknappen? Men ge dig!

• Anonym (??!)

Men ni fattar ju inte? Jag talar SJÄLVKLART om VUXNA individer, som ser att ett barn är på väg att trycka. Då behöver man ju inte göra det innan kanske?

• Paganini

Har aldrig tittat efter om något barn velat pingla när jag ska gå av utan har alltid gjort det helt ogenerat utan tanke på att någon annan kanske velat pingla. Har jag gjort fel?

• Kexsmula
    Paganini skrev 2020-09-18 16:50:52 följande:

Har aldrig tittat efter om något barn velat pingla när jag ska gå av utan har alltid gjort det helt ogenerat utan tanke på att någon annan kanske velat pingla. Har jag gjort fel?

Hahaha, oj ja du har gjort så jävla fel och begått en dödssynd upprepade gånger.

Självklart stirrar man på alla barn i bussen och håller koll på när de beredda på att trycka på knappen. Särskilt när man är trött och stressad. Det är ju nästintill lag på detta!
  • Dexter dot com
    Anonym (??!) skrev 2020-09-18 16:48:39 följande:

Men ni fattar ju inte? Jag talar SJÄLVKLART om VUXNA individer, som ser att ett barn är på väg att trycka. Då behöver man ju inte göra det innan kanske?

Men tror du verkligen att folk har koll på ditt eller andras barn på en buss? Tror ingen har intresse av att "djävlas" och plinga före ditt barn utan att folk generellt är ointresserade av andas barn på bussar, Sitter du och stirrar på alla barn i bussen så ditt barn inte plingar före något annat barn som var på väg att plinga?
  • Anonym (L)
    Anonym (??!) skrev 2020-09-18 16:48:39 följande:

Men det du inte fattar är att folk har inte koll på om ditt barn är på väg att trycka! Varför tror du ens att folk har koll på det?
Svar på tråden Varför jävlas vissa?