• Anonym (Ellips)

    love triangle

    Situation.

    Det finns en person A, som jag dejtade ett par ggr, pratade mycket med, och utvecklat känslor för, och behållit dessa känslor i 2 år, men person A hade inga starka känslor för mig och ville aldrig fortsätta träffas. Vi har aldrig varit fysiska.

    Person A har en nära vän, person B.

    Under senaste året har jag och person B blivit vänner, och person B utvecklat oklara känslor för mig, vilket i sin tur väckte känslor i mig, som jag försöker att förtränga, då det känns fel, med tanke på att person B vet väl om att jag hade mkt känslor för person A, och jag vill inte uppfattas som flyktig...men dragningskraft är uppenbar.

    Question.

    Vad hade ni känt i denna situation som person A om ni fick veta? Och vad hade ni känt som omgivningen om ni fick veta? Vad hade ni gjort som jag? Hade ni känt arton har moralisk rätt att följa sina begär?

  • Svar på tråden love triangle
  • Anonym (Ellips)
    Anonym (Ellips) skrev 2020-09-20 12:27:08 följande:

    Hade ni känt arton har moralisk rätt att följa sina begär?


    * arton = att ni

    autokorrekt :))
  • Anonym (And now what?)

    Som person A hade jag undrat över om du verkligen gillar person B, eller om du e med person B för att "va nära" person A.

    Detsamma gäller mej: Lurar du inte dej själv nu, på så sätt som beskrivet ovan?

    Om du stensäkert svarar nej på ovanstående fråga: Kör på, finns inget mer att invända.

  • Anonym (Ellips)
    Anonym (And now what?) skrev 2020-09-20 12:39:22 följande:

    Som person A hade jag undrat över om du verkligen gillar person B, eller om du e med person B för att "va nära" person A.

    Detsamma gäller mej: Lurar du inte dej själv nu, på så sätt som beskrivet ovan?

    Om du stensäkert svarar nej på ovanstående fråga: Kör på, finns inget mer att invända.


    well, jag skulle säga att jag hade blivit lite road om person A blivit störd av denna konstellation, men det är som bieffekt, mina känslor för person B är något annat, det är en kombination av respekt, sympati och fysisk attraktion, men det vore konstigt om jag fick förklara det för person A eller omgivningen..
Svar på tråden love triangle