• Anonym (A cry of joy or satisfaction!!)

    Pojknamn Eureka?

    Funkar det?
    Vad tycks?
    Fint, neutralt eller fult?

  • Svar på tråden Pojknamn Eureka?
  • Anonym (Drag)

    Finns en känd dragqueen som heter så, eller har det som artistnamn alltså. På engelska blir det även en ordlek då det låter snarlikt ?you reek of...?

  • Anonym (A cry of joy or satisfaction!!)

    Vad neggo alla verkar va. Om jag hade valt Erika eller Erik hade ingen brytt sig o det är rätt lika. Min vän tycker det är ett tufft och unikt namn. Varför skulle det inte godkännas? Ja tycker Frenemy är häftigt, låter typ som en superhjätinna. Dödtrist med Anna och Vidar som typ alla heter.

  • Steven01
    Anonym (A cry of joy or satisfaction!!) skrev 2020-09-21 20:46:09 följande:

    Vad neggo alla verkar va. Om jag hade valt Erika eller Erik hade ingen brytt sig o det är rätt lika. Min vän tycker det är ett tufft och unikt namn. Varför skulle det inte godkännas? Ja tycker Frenemy är häftigt, låter typ som en superhjätinna. Dödtrist med Anna och Vidar som typ alla heter.


    Men lilla människa, varför kan du inte ge ditt barn en bra start i livet? Måste allt vara så himla speciellt? Tänka om ditt barn inte alls vill vara i centrum för allas uppmärksamhet?
  • Anonym (H)
    Anonym (A cry of joy or satisfaction!!) skrev 2020-09-21 20:46:09 följande:

    Vad neggo alla verkar va. Om jag hade valt Erika eller Erik hade ingen brytt sig o det är rätt lika. Min vän tycker det är ett tufft och unikt namn. Varför skulle det inte godkännas? Ja tycker Frenemy är häftigt, låter typ som en superhjätinna. Dödtrist med Anna och Vidar som typ alla heter.


    Frenemy =Friend + enemy. Rivaler som kan sammarbeta. Nja det kommer inte skatteverket gå med på.
  • Anonym (Lol)

    Ursäkta försöker inte vara elak nu me. lite WT varning på det namnet

    Typ som Crystal Hope Star Angel Shelby Ruby eller nåt liknade skit fult namn =P Bespara ditt stackars barn lidandet och ge den ett riktigt namn 

  • Gaydar

    Kan bara hålla med all som neggar ett så sjukt namn på sitt barn.

    Påninner inte så lite om den vita (White trash?) - kraftigt överviktiga yngre modern som ville döpa sonen sin till "Pripp" och blev nekad av namngivningsmyndigheten. Anledningen?

    "Han ser ut som en Pripp". Flinar arrogant inför kameran och stoppar in mer kakor i käften..
    Hennes slappa och lika  smällfeta karl bräsade tillbakalutat, i fejk lädersoffan och petade näsan och grävde sig obesvärat mellan benen...

    Sveriges framtid?

    Skräpkanalen Tv3 - visar verkligen den omskrutet usla svenska "blogg/influensa- fittpipper/wannabe" verkligheten här..

    I sin skamlösa prydno..

    Stackars barn.. Så hemskt.

  • Anonym (A cry of joy or satisfaction!!)
    Gaydar skrev 2020-09-21 21:56:28 följande:

    Kan bara hålla med all som neggar ett så sjukt namn på sitt barn.

    Påninner inte så lite om den vita (White trash?) - kraftigt överviktiga yngre modern som ville döpa sonen sin till "Pripp" och blev nekad av namngivningsmyndigheten. Anledningen?

    "Han ser ut som en Pripp". Flinar arrogant inför kameran och stoppar in mer kakor i käften..
    Hennes slappa och lika  smällfeta karl bräsade tillbakalutat, i fejk lädersoffan och petade näsan och grävde sig obesvärat mellan benen...

    Sveriges framtid?

    Skräpkanalen Tv3 - visar verkligen den omskrutet usla svenska "blogg/influensa- fittpipper/wannabe" verkligheten här..

    I sin skamlösa prydno..

    Stackars barn.. Så hemskt.


    Men ääääh massor av influencer döper sina barn me unika namn. Så mkt fördomar du har om namn och att människor är WT. Är d inte lite fult att vara så fördomsfull vi lever inte på 40 talet. Fler o fler väljer unika namn o det är juh snart lika vanligt som att välja ett traditionellt.
    https://www.elle.se/lifestyle/det-heter-influencerbarnen-namn-att-inspireras-av/

    K
    om med bättre förslag på pojknamn själv då som är ovanliga istä för å gnälla.

  • Anonym (vilket uttal?)

    Nej det är inte fult men hur tänkte du det ska uttalas? Med engelskt uttal: "your-ree-kuh" eller original/grekiska uttalet: "e-vri-ka" eller "e-vre-ka"? 
    Oavsett vilket uttal du har tänkt på namnet kommer du och sonen kanske få rätta folk som uttalar fel.

    Sen tycker jag det lutar lite åt Erika som är feminint, men det spelar såklart ingen roll :).

    Speciellt är det iaf som namn.

  • Kusinen
    Anonym (A cry of joy or satisfaction!!) skrev 2020-09-21 20:46:09 följande:

    Vad neggo alla verkar va. Om jag hade valt Erika eller Erik hade ingen brytt sig o det är rätt lika. Min vän tycker det är ett tufft och unikt namn. Varför skulle det inte godkännas? Ja tycker Frenemy är häftigt, låter typ som en superhjätinna. Dödtrist med Anna och Vidar som typ alla heter.


    Jag vet inte hur hårda de är idag, men om namnet inte skulle godkännas så är det vär dels för att det inte är ett etablerat namn och dels fö3 att det är ett mycket mycket känt uttryck (ibland stavat Heureka men det låter ju samma). Inget av detta gäller för Erik eller Erika, så där har du skilnaden.
  • Kusinen

    Om du gillar hur det låter och vill ha nåt liknande som också är ovanligt i Sverige kommer här några förslag

    Enrique, Enrico, Eikki, Eero, Ezra,

Svar på tråden Pojknamn Eureka?