• Anonym (Uppgiven)

    Vad ska jag göra?

    Vet knappt vad jag ska göra längre. Känns som hela livet är ett stort jävla kaos.

    Min son är 5 år gammal och jag älskar honom av hela mitt hjärta.. Men han kan köra slut på mig så totalt att jag knappt orkar ta mig upp igen.

    Han slåss, bits och nyps, när han inte får som han vill eller när jag som ensamstående inte kan ge honom omedelbar uppmärksamhet.

    Jag är deprimerad pga utbrändhet och trauma från mitt tidigare förhållande med hans pappa. Detta har blivit värre efter i år.

    Det har inkommit flera orosanmälningar till socialtjänsten.

    Den första var när min son sa att jag hade slagit honom på ögat, något som jag verkligen inte har gjort och det framkom senare under polisförhör att min son hade bråkat med ett annat barn på förskolan. Den utredningen lades ner.

    Senast nu inkom 2 anmälningar från förskolan.

    Den ena anmälningen var att jag hade slängt en flaska på min son, när vi bråkade. Alltså typ en tom flaska enligt honom. Grejen är att flaskan han beskriver har inte varit tom. Det finns inget annat som liknar den heller.

    Och självklart så har jag inte slängt något på mitt barn. Ja jag blir arg och kan smälla i dörrar och bord men jag skulle aldrig aldrig aldrig lägga hand på mitt barn oavsett hur jävlig han än är.

    (Han berättar även historier om hur han är i slagsmål med andra barn och målar upp hela scenario där såna här saker händer.)

    Den andra anmälan som förskolan gjorde var att min granne hade hört att vi bråkade och hen hade hört fula ord från min lägenhet. Hon var på väg att gå och kolla men valde att anmäla via en förskolelärare.

    Vi har varit på möte eftersom en utredning har startat på vårt hemförhållande.

    Jag vet att jag inte får ett pris som årets mamma direkt, men jag får inte heller priset som världens sämsta. Jag gör så gott jag kan och jag har alltid trott att det har varit tillräckligt. Men jag tror inte på det längre. Jag har förlorat all tro på mig själv.

    Vad ska jag ta mig till?

    Jag kommer inte klara av att förlora vårdnaden om så skulle vara fallet. Min son är mitt allt.

  • Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Anonym (p)

    Har kommunen erbjudit dig något slags föräldrastöd? 

  • Anonym (öb)

    Har du barnet varannan vecka? Får du någon behandling för ditt mående? Jobbar du?

  • Anonym (Uppgiven)

    Ja jag har föräldrastöd och vi träffas varannan vecka. Träffar även en kvinna som jag pratar med om barnets pappa då han utsatte mig för misshandel.

    Mitt barn bor endast hos mig just nu och har övervakade besök genom kommunen med sin pappa.

    Vi har all släkt och vänner på annan ort och de hjälper så gott det går..

    Jag får behandling för mitt mående i form av antidepressiva läkemedel.

    Just nu har jag svårt att hitta ett fast arbete och jobbar extra så mycket jag kan.

  • Anonym (p)

    Om barnet har behov så kan man få ha barnet på förskola längre dagar än vad man får pga sin arbetssituation. 
    Då får du avlastning 

  • Anonym (öb)

    Ansök om kontaktfamilj för sonen. Det blir avlastning för er båda. Någon pedagogisk och kärleksfull familj som tar hand om honom ibland och du kan vila, städa, träffa kompisar och träna i lugn och ro, ta hand om dig själv och hämta kraft helt enkelt.

Svar på tråden Vad ska jag göra?