• Anonym (2barnsPappan)

    Längtan efter en dotter

    Hej.

    Det här måste jag bara fråga om.

    Det är så att min fru hade en sån otrolig längtan efter att andra barnet skulle bli en tjej. Vi har en tjej redan men hon hade en sådan stark längtan efter en dotter till att hon var nära på att göra abort för 1 år sedan när hon fick reda på att det va en kille. Efter en del väldigt allvarliga diskussioner valde hon att inte göra abort. Ja det är rätt sjukt men hon hade en väldigt stark längtan. Men varje gång någon får en dotter nu så mår hon riktigt dålig. Vi pratar om depression och skilsmässa. Någon som känner lika ? Eller har en fru sambo som mår som min fru. Detta påverkar såklart hela förhållandet så det blir ju lite bättre. vad säger man till henne. Kan man ha en sådan stark längtan efter att ha 2 tjejer ? Jag är ledsen och orolig och såklart känns det ju inte bra att hon mår dåligt av att vi faktiskt har en liten pojke , som för övrigt är världens goaste. Älskar honom precis lika mkt som min dotter. Men är så rädd för min frus tankar om att hon är så avundsjuk på alla som får två tjejer.

  • Svar på tråden Längtan efter en dotter
  • Pigall

    Din fru behöver hjälp. Hennes beteende och reaktioner är inte normala och kan skada din son psykiskt i framtiden. Jag har en pojk och väntar min andra. Hade lite hoppats på en flicka för att ha en av varje men skulle aldrig få för mig att göra abort bara för att det blir två grabbar. Kommer älska dem båda hejdlöst oavsett.

    Så som din fru beter sig finns det en stor risk att hon alltid kommer att favorisera er dotter vilket kan skapa allvarliga psykiska problem för er son i framtiden. Det är inte heller hälsosamt eller roligt för din fru att behöva känna så här utan hon behöver psykiatrisk hjälp för att komma till rätt med sina känslor. Om hon inte accepterar det behöver du göra vad du kan för att skydda din son.

  • Anonym (Sandra)

    Påminn din fru att det är cirka 50%chans att det blir en son om hon är gravid.Vill ni verkligen ha en dotter till kan ni betala och åka utomlands för att göra detta.

  • Pigall
    Anonym (Sandra) skrev 2020-09-22 19:06:58 följande:

    Påminn din fru att det är cirka 50%chans att det blir en son om hon är gravid.Vill ni verkligen ha en dotter till kan ni betala och åka utomlands för att göra detta.


    Att åka utomlands löser inga problem då de 1. Redan har en son som frun "mår dåligt över" och 2. Detta problem indikerar ett allvarligare problem som troligtvis inte blir löst av att få en till flicka. Risken är snarare att pojken växer upp med en mor som favoriserar sina döttrar och att döttrarna växer upp med orimliga förväntningar på sig kopplade till sitt kön. Vad skulle t.ex. hända om de inte är flickiga nog? Inte vill ha klänning utan föredrar att spela fotboll eller world of warcraft?

    Nej, den här kvinnan behöver söka hjälp för sina barns skull.
Svar på tråden Längtan efter en dotter