• golfaren

21 månader o sover inte gott alls

Vi hade det så där ett tag. Iofs var Marcus inte helt "förtvivlad" men han kom över till vår säng mitt i natten, somnade om men så fort jag skulle gå upp, så vaknade han. Så för oss blev det ohållbart eftersom att jag vaknade en bra stund innan väckarklockan för att försöka krypa längre och längr eifrån honom för att kanske inte väcka honom... Till slut orkade jag inte, utan vi gjorde en insats och körde en liten "5-minutare". När han vaknade på natten, gick vi in och la honom ned igen en gång, följande gånger gick vi bara in och sa att det var natt. Första nätterna fick vi göra det några gånger men det tog inte lång stund innan han accepterade att han inte fick komma upp. Däremot fortsatte han att vakna på nätterna men färre gånger och nu sover han kanske 3 hela nätter av 4. Däremot vaknar han förskräckligt tidigt just nu! MEn det är en annan historia. Jag råder er att ta fajten ett tag, för annars kan det bli en ohållbar situation som man inte orkar med. Fajten behöve rinte bli så lång om man har bestämt sig för innan hur man ska gå till väga och man är envis. de små liven förstår så mycket mer än man tror! Lycka till!!

• golfaren

Vad bra!!! Jag hoppas att ni orkar hplla ut! Man kan räkna med ett bakslag efter några nätter... Lycka till!

Svar på tråden 21 månader o sover inte gott alls