• Anonym (samtalspassionistan)

    Varför vill man sällan ligga med dem man attraheras av mentalt?

    Har funderat mycket på det genom mitt liv?

    Kan bli nästan kär i människor som jag klickar med mentalt, där samtalen flyter och det ena samtalsämnet avlöser det andra. Men jag har nog aldrig velat ligga med någon jag känt så för. Det har nästan varit motbjudande att föreställa sig en fysisk interaktion.
    Ibland har jag tänkt att det nästan krävs en avsaknad av sådan energi för att sexuell attraktion ska kunna uppstå. Iallafall att man först och främst tänder på varandra fysiskt och utseendemässigt, och kanske sen efterhand man lär känna varandra, liksom kommer på att man klickar även där. Så har nog mina relationer sett ut, där jag absolut haft mycket intellektuell stimulans inklusive sex. Något jag behöver för att kunna respektera en person och trivas.

    Hur är det för er och varför kan man få nästan lika stark förälskelse, men ändå inte vilja ha sex? Är detta kanske ett typiskt kvinnligt fenomen?

  • Svar på tråden Varför vill man sällan ligga med dem man attraheras av mentalt?
  • Anonym (Hm)

    Ja just att det ät lätt att tycka om en man men att det kan behövas fantasi under sex för att njuta. Tänka på någon annan.

  • Anonym (K)

    Det beror ju på om de är snygga eller inte :) Drömmen vore ju en sån man som du beskriver men som ser riktigt bra ut dessutom, snacka om afrodisiak!

  • Anonym (Hm)

    Ifall ni känner att ni klickar mentalt med en man men att de är inte utseendemässigt attraktiva. Vill ni inte ha sex då?

  • Anonym (Johanna)

    En man väcker min åtrå genom just intellektuell insida, han måste kunna knulla min hjärna först för att kunna få knulla min kropp.

    Jag attraheras inte av ett yttre, jag kan visuellt se och förstå att en man är snygg men det händer ingenting i kroppen. Han kan vara trevlig att umgås med och hur kul som helst men jag är inte intresserad what so ever. Det väcker inget intresse att han är visuellt snygg.

    Men en man som har något innanför pannbenet och visar det utan att skämmas för varken kunskap eller känslor och möter mig som jämlik på det planet, han väcker mig sexuellt och jävlars vad kåt jag blir och sjukt attraherad och finner honom galet sexig.

  • Anonym (samtalspassionistan)
    Anonym (Johanna) skrev 2020-09-22 23:04:05 följande:

    En man väcker min åtrå genom just intellektuell insida, han måste kunna knulla min hjärna först för att kunna få knulla min kropp.

    Jag attraheras inte av ett yttre, jag kan visuellt se och förstå att en man är snygg men det händer ingenting i kroppen. Han kan vara trevlig att umgås med och hur kul som helst men jag är inte intresserad what so ever. Det väcker inget intresse att han är visuellt snygg.

    Men en man som har något innanför pannbenet och visar det utan att skämmas för varken kunskap eller känslor och möter mig som jämlik på det planet, han väcker mig sexuellt och jävlars vad kåt jag blir och sjukt attraherad och finner honom galet sexig.


    Spelar utseende och fysisk attraktion ingen alls roll då? Kan en person se ut hur som helst om allt det du nämner finns?
  • Anonym (samtalspassionistan)
    Miss Sunny skrev 2020-09-22 22:32:53 följande:

    Därför att seksuell kemi, och intellektuell kemi är två helt olika saker.  


    JO dessvärre. Men de flesta män som jag haft den grejen med har gärna velat ha sex med mig och ofta blivit kära. Jättetrist för jag har kunnat längta och bara vilja vara runt dem, men inte det minsta sexuell lust.
  • Anonym (samtalspassionistan)
    Anonym (Hm) skrev 2020-09-22 22:30:05 följande:

    Ifall ni känner att ni klickar mentalt med en man men att de är inte utseendemässigt attraktiva. Vill ni inte ha sex då?


    Nej det skulle inte funka för mig om jag inte gillade deras utseende eller kände den sexuella spänningen och spelet som en sådan relation innebär.
  • Anonym (samtalspassionistan)
    Anonym (K) skrev 2020-09-22 22:17:04 följande:

    Det beror ju på om de är snygga eller inte :) Drömmen vore ju en sån man som du beskriver men som ser riktigt bra ut dessutom, snacka om afrodisiak!


    Mums ja;)
  • Anonym (samtalspassionistan)
    Anonym (Hm) skrev 2020-09-22 22:12:42 följande:

    Ja just att det ät lätt att tycka om en man men att det kan behövas fantasi under sex för att njuta. Tänka på någon annan.


    Usch det där hade jag aldrig fixat. Mina äckelkänslor går igång för lätt om jag inte känner åtrå och attraktion.
Svar på tråden Varför vill man sällan ligga med dem man attraheras av mentalt?