• Anonym (Japp)

Jobba inom barnomsorg och lämna utdrag ur misstankeregister -.-

Hej

Är nyexaminerad inom socialt arbete och vill jobba med barn och har en jobbintervju på måndag.

Dock är jag misstänkt (och skyldig) till misshandel som skedde 2017, och undrar om det är någon idé att göra intervjun om detta kommer upp.

Eftersom jag inväntar rättegång så syns det ?endast? i misstankeregistret. Så jag undrar om det är standard att det begärs ut ur både belastning-och misstankeregistret? (Vore ju inte mer än rimligt). Har tidigare enbart lämnat ur det första så då har det ju gått bra.

(Vill tillägga att det var en misshandel som bestod i övervåld i en väjningssituation som jag står för fullt ut, och den målsägande ska åtalas för grov misshandel på mig, så antagligen blir jag inte ens dömd enligt min advokat)

Så, bör jag ställa in intervjun för att undvika att sumpa framtida chanser där?

• Svar på tråden Jobba inom barnomsorg och lämna utdrag ur misstankeregister -.-
  • Anonym (Japp)

Tack! Jo jag skulle ju kunna kontakta dem men det känns som att det också kan väcka misstänksamhet.

Okej, var det också inom arbete med barn?

• Anonym (Japp)

Vad skönt att de hade förståelse!

Svar på tråden Jobba inom barnomsorg och lämna utdrag ur misstankeregister -.-