• Anonym (Besviken)

    Precis fått MA..funderar på att skilja mig från okänsliga maken pga detta(långt inlägg)

    Jag var gravid med mitt 3:e barn och fick mitt andra konstaterade MA igår och är helt förkrossad..

    Jag har en 6 månaders med min nuvarande make och en 7 åring med ex-maken..det hela började för några veckor sedan bär tidigt UL visade att jag var kortare gången än mina beräkningar..jag visste direkt att något var fel men ingen sa det utan jag blev istället bokad till KUB i slutet av nästa månad...jag bokade VUL privat på gym och där var det ungefär samma storlek med hjärtaktivitet så jag berättade det för min make och sen sa vi inget mer om det på några dagar...han verkade glad och trodde det skulle gå vägen.. vi har haft oskyddat sex och aldrig pratat om preventivmedel och han har flera ggr frågat om vi inte ska försöka med ett syskon till barnen..

    I måndags frågade han om jag inte fått missfall (eftersom jag sa att det sannolikt skulle ske inom 2 v) och då blev jag väldigt stött och frågade typ jaha sitter du och väntar på att jag ska få MF... då svarade han ja jag vill inte ha fler barn så länge jag bor i Sverige..efter det pratade jag inte med honom mer utan bokade ett nytt privat ul för att jag kände på mig att det hade avstannat vilket det hade..ville habit det så snabbt som möjligt och hade smärta så åkte in till gynakuten och var där under hela eftermiddagen..då höll han på att smsa och ringa gällande hur det gått och om han skulle hämta ngt eller hämta mig etc..när jag kom hem frågade han hur det gått och jag sa bara att jag skulle gå tillbaka på fredag sen lämnade jag sonen till honom och gick och la mig...

    Jag la mig i mitt stora barns rum och grät hela natten..har inte ätit eller druckit sedan igår och har inte heller någon lust att göra det...

    Jag har varit med om samma sak tidigare och det var väldigt traumatiskt så jag krävde att få Behandling och ingen jäkla expertans.. det tog 5-6 veckor förra gången men då hade jag inte gjort tidigt ul och det var första graviditeten.. efter det sa mitt ex att han ville ha barn ?när jag sköter mig? och han psykiskt misshandlade mig i 1.5 år så barnfrågan är väldigt känslig för mig och jag har aldrig känt mig så kränkt..Ex-maken håller fortfarande på att trakasserar och gör falska anmälningar till polis och socialtjänsten,stämningar etc och det tär på krafterna..nu har han involverat min make också och polisanmält honom så han ska på förhör idag..det kommer att läggas ner men känns som om jag får skit för detta

    Nu känns det som att historien upprepar sig..bortsett från detta kommer vi väldigt bra överens och bråkar aldrig, har liknande värderingar och han är en bra pappa och behandlar barnen lika

    Jag känner mig lurad eftersom det alltid varit planer på en stor familj och efter hans kommentar och beteende har jag ingen lust att få fler barn med honom iallafall..är så arg och ledsen att jag skulle kunna slå in en dörr (skulle aldrig göra det) men det är på den nivån..gråter och känner mig likgiltig vartannat..fyller 32 i år och känner att fertiliteten minskar och min biologiska klocka tickar...enda gången jag in acceptera mina 2 barn och unga fler är om jag rent fysiskt inte kan få fler eller om jag är singel..inte annars eftersom det byggs upp för mycket hat och negativitet..:

    Har drömt om barn sen jag var 12-13 år..gjort allt i ?korrekt? ordning men känns som att jag bara drar nitlotter...varför kan inte jag träffa en j-bla normal man som antingen säger till innan att han inte vill ha barn ( då tackar jag för mig) eller vill ha barn och vara en normal barnfamilj...

    Tar emot att ha 2 barn från 2 olika och sedan hitta ngn annan så jag kanske skulle försöka på egen hand istället eftersom jag är väldigt less på allt..har fint stöd av mina vänner och min syster men det är jobbigt ändå..har mycket annat positivts i livet såsom god hälsa, mastersutbildning och egen bostad men för min känns det salsans..är hellre ?fattigare? och mindre utbildad men har så många barn jag vill..

    Vill inte diskutera eller prata med maken eftersom risken är att jag för första gången säger riktigt fula saker eller höjer rösten vilket jag inte vill...vill tala i normal och stabilt sinnesläge alternativt bara skilja mig eftersom jag kanske inte kommer att lugna ner mig och vill inte ha ngn konflikt eftersom vi har ett gemensamt barn.

  • Svar på tråden Precis fått MA..funderar på att skilja mig från okänsliga maken pga detta(långt inlägg)
  • Anonym (K)

    Jag antar att du inte tänkt flytta utomlands, eller har ni diskuterat det som en möjlighet tidigare? Det verkar inte som om din make har varit ärlig mot dig, eller att han ändrat sig utan att berätta det snarare. Ärligt talat känns det som att han satt och hoppades på ett missfall!! Så fruktansvärt okänslig kommentar så det finns bara inte!

    I ditt läge skulle jag nog skilja mig, av ett par anledningar. Ni har inte samma livsmål och han behandlar dig, åtminstone i den här mycket viktiga frågan, riktigt uselt. Om ni inte hade varit gifta, bott ihop osv, hade du då gjort slut med honom? Svaret borde vara väldigt vägledande tycker jag.

  • HeidiHR

    Sörj ditt MA, låt det ta den tid det tar och sätt dig sedan med maken och prata igenom vad ni vill. Min erfarenhet säger att det är dumt att agera i affekt. Du är i sorg och upplever inte att du får stöd av din make. Det är inte läge att fatta förhastade beslut utan fokusera på dina barn och sörj färdigt.

    Be honom fundera på vad han vill, och ta sedan ett snack när du känner dig starkare. Som du själv beskriver så är risken stor att du säger saker du kanske inte menar, du är arg på honom och känner dig sviken.

    Förstår att det är kämpigt men försök ha dina barns bästa för ögonen, däri kan du finna styrkan att gå upp ur sängen på morgonen!

  • Anonym (Besviken)

    Nej vi har inga konkreta planer på att flytta utomlands inom de närmsta åren 5 åren iallafall..isåfall långsiktigt om 8-10 år tidigast efter att vi kommit på vad som passar oss och mitt äldsta barn kan följa med...

    Det jag funderar på är om han tänkt att hämta någon yngre från sitt hemland och om jag bara är ?tillfällig?..har inte fått några sådana signaler tidigare men det är kutym inom hans kultur att hämta yngre knappt myndiga kvinnor som är desperata och vill komma till Europa..själv är jag 3 år äldre och har rötter från närliggande land men med en helsvensk förälder och utseendemässigt passerar jag som ?helsvensk?...så till viss del har jag koll på deras kultur även om jag inte håller med om mycket..

    Idag har jag valt att inte tilltala honom och han har försökt tilltala mig lite försiktigt men jag har givit kalla handen för att inte explodera inför barnen..vill vara lugn och sansad och inte ge ett intryck på att vara ?galen? kvinna..: känns dock som en kniv i hjärtat och jag vill inte ens titta på honom..jag har haft liknande problem med tidigare make som lyckligtvis är mitt ex...jag kommer aldrig att låta någon man begränsa min fertilitet..:ändå som jag skulle kunna acceptera är om han för en vasektomi inte annars...skulle inte bli förvånad om han om 8-10 år säger att han sååå gärna vill ha fler barn och jag i princip är infertil...hans familj har i snitt 5-6 barn per person minimum och han sa innan vi gifte oss att han äääälskar barn och gärna ville ha 4-5 barn..till att nu inte vilja ha fler..känns som om meningen kommer att avslutas ?inte fler med dig? utan en av samma ursprung.:detta förnekas givetvis men jag tänker inte låta någon j-vel lura mig igen...sen så skulle jag aldrig vilja ha barn med någon som inte vill ha det med mig..känns oerhört kränkande och då är jag hellre ensamstående till mina två som jag har...

    Ska in på fredag för att påbörja missfallet eftersom jag blir sjukare för varje dag känner jag..

    Har nästan ingen livslust kvar pga detta...går upp ur sängen för barnens skull men klarar inte av att äta någonting eftersom jag inte orkar tugga något och mår illa direkt..tur att man har några extra graviditetskilon att ta ifrån...

  • Anonym (K)

    Det är klokt att du försöker behålla lugnet, men se till att äta något, vad som helst som du tycker är gott, bara du får i dig något!

Svar på tråden Precis fått MA..funderar på att skilja mig från okänsliga maken pga detta(långt inlägg)