• Anonym (kaffedraken)

    Dåligt självförtroende och dejting

    När jag försökte med en 20 år yngre tjej så hade jag gott självförtroende. Jag skrev bl.a. om det i en tråd. Att jag kanske har nåt speciellt som just hon kanske skulle kunna falla för.
    De flesta som svarade trodde inte det, och jag bara inbillade mig.
    Inte ens min syster trodde att jag hade nåt speciellt som en tjej skulle kunna falla för.
    Nu har jag inte gott självförtroende, och jag skulle aldrig ens komma på tanken att försöka med en 20 år yngre tjej. Det var en engångsföreteelse.
    Just nu känns det faktiskt som att ingen kvinna skulle vilja ha mig.
    Nån mer som har dåligt självförtroende när det gäller att dejta?

  • Svar på tråden Dåligt självförtroende och dejting
  • Anonym (K)

    Hoppas du få andra svar i denna tråd än i alla tidigare du startat?

  • Anonym (M)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-23 11:35:50 följande:

    När jag försökte med en 20 år yngre tjej så hade jag gott självförtroende. Jag skrev bl.a. om det i en tråd. Att jag kanske har nåt speciellt som just hon kanske skulle kunna falla för.
    De flesta som svarade trodde inte det, och jag bara inbillade mig.
    Inte ens min syster trodde att jag hade nåt speciellt som en tjej skulle kunna falla för.
    Nu har jag inte gott självförtroende, och jag skulle aldrig ens komma på tanken att försöka med en 20 år yngre tjej. Det var en engångsföreteelse.
    Just nu känns det faktiskt som att ingen kvinna skulle vilja ha mig.
    Nån mer som har dåligt självförtroende när det gäller att dejta?


    Jobba på din självkänsla, med den kommer attraktionen. Man måste älska sig själv för att kunna älska andra - den gamla stämmer så bra! Prata med någon, hitta roliga fritidsintressen. Om du själv tycker du är ganska trist så är det det som du utstrålar.
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2020-09-23 14:13:01 följande:
    Jobba på din självkänsla, med den kommer attraktionen. Man måste älska sig själv för att kunna älska andra - den gamla stämmer så bra! Prata med någon, hitta roliga fritidsintressen. Om du själv tycker du är ganska trist så är det det som du utstrålar.
    Håller med
  • Anonym (Igen)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-23 11:35:50 följande:

    När jag försökte med en 20 år yngre tjej så hade jag gott självförtroende. Jag skrev bl.a. om det i en tråd. Att jag kanske har nåt speciellt som just hon kanske skulle kunna falla för.
    De flesta som svarade trodde inte det, och jag bara inbillade mig.
    Inte ens min syster trodde att jag hade nåt speciellt som en tjej skulle kunna falla för.
    Nu har jag inte gott självförtroende, och jag skulle aldrig ens komma på tanken att försöka med en 20 år yngre tjej. Det var en engångsföreteelse.
    Just nu känns det faktiskt som att ingen kvinna skulle vilja ha mig.
    Nån mer som har dåligt självförtroende när det gäller att dejta?


    Om du fortsätter älta detta i 20 trådar och flera år till kommer nog dit självförtroende tillbaka. Eller inte....
  • Anonym (Tänk framåt!)

    TS, du behöver hjälp av en terapeut, livscoach eller liknande. Någon som kan hjälpa dig att få rätsida på relationen till din syster, till attraktiva kvinnor och till dig själv. Någon som kan jobba tillsammans med dig för att skapa dig en bättre framtid. För nu står du bara och stampar i det förflutna, år efter år, utan att komma vidare.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Tänk framåt!) skrev 2020-09-23 17:26:26 följande:

    TS, du behöver hjälp av en terapeut, livscoach eller liknande. Någon som kan hjälpa dig att få rätsida på relationen till din syster, till attraktiva kvinnor och till dig själv. Någon som kan jobba tillsammans med dig för att skapa dig en bättre framtid. För nu står du bara och stampar i det förflutna, år efter år, utan att komma vidare.


    En personlig assistent skulle vara bra.
  • Anonym (Tänk framåt!)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-09-23 18:18:41 följande:
    En personlig assistent skulle vara bra.

    Varför då?
  • Anonym (Spam)

    Du skrev om det i en tråd? I EN tråd?? Roligaste jag läst idag. Du har ju spammat forumet med den här kvinnan till förbannelse. Fattar inte hur det tillåts faktiskt.

  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Spam) skrev 2020-09-23 18:37:14 följande:

    Du skrev om det i en tråd? I EN tråd?? Roligaste jag läst idag. Du har ju spammat forumet med den här kvinnan till förbannelse. Fattar inte hur det tillåts faktiskt.


    Det var det här jag syftade på:
    "Att jag kanske har nåt speciellt som just hon kanske skulle kunna falla för."
    Tror jag skrev det i en tråd, men kanske har fel.
    I just den här tråden ville jag skriva med andra som också har dåligt självförtroende när det gäller att dejta. Men det funkade inte tyvärr.
Svar på tråden Dåligt självförtroende och dejting