• Anonym (W)

    Hur hittar man någon att prata sex och relatione med?

    Hur  hittar man någon att prata sex och relationer med? Någon som kan ge tips och råd om hur man får dejter och om man lyckas med det, vad gör man för att det ska leda vidare? Jag har noll koll själv känner jag och ingen jag kan prata med om det heller.

  • Svar på tråden Hur hittar man någon att prata sex och relatione med?
  • Litenmenhård

    Det finns olika sidor för det. .

    De jag känner till är: Bodycontact som tydligen ligger nere för nyreg och klubb6, men där känns dem inte så seriösa.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (W) skrev 2020-09-23 14:44:08 följande:

    Hur  hittar man någon att prata sex och relationer med? Någon som kan ge tips och råd om hur man får dejter och om man lyckas med det, vad gör man för att det ska leda vidare? Jag har noll koll själv känner jag och ingen jag kan prata med om det heller.


    Skriv här? Det är många på Familjeliv som vet allt om andra människor, och är experter på sex/relationer.
  • Tecum

    Ja, skriv här. Är du seriös och klickar med någon så kan det utvecklas till mailkontakt er emellan och kanske samtal irl.

  • Anonym (W)

    Har läst en del andra trådar och tycker många ger otrevliga svar. Letar efter någon jag kan prata om det IRL med och inte några som ger hånande kommentarer på nätet.

  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (W) skrev 2020-09-24 09:10:10 följande:

    Har läst en del andra trådar och tycker många ger otrevliga svar. Letar efter någon jag kan prata om det IRL med och inte några som ger hånande kommentarer på nätet.


    Ja, de som vet allt om andra människor kan vara lite dryga. Kyrkan eller andra instanser kanske har nån att prata med, samtalsstöd eller vad det kallas?
  • Anonym (Finns för dig)
    Anonym (W) skrev 2020-09-24 09:10:10 följande:

    Har läst en del andra trådar och tycker många ger otrevliga svar. Letar efter någon jag kan prata om det IRL med och inte några som ger hånande kommentarer på nätet.


    Hej!

    Vad mer specifikt är det du vill prata om?

    Är det vardagliga problem, eller mer sexchatt du är ute efter?

    Är du man eller kvinna? Ålder?

    Jag finns här för dig om du bara vill prata ut. Men sexchatt är inte ritkigt min grej. Men har du något som tynger dig så skriver jag gärna med dig.
  • Anonym (W)
    Anonym (Finns för dig) skrev 2020-09-24 09:31:47 följande:
    Hej!

    Vad mer specifikt är det du vill prata om?

    Är det vardagliga problem, eller mer sexchatt du är ute efter?

    Är du man eller kvinna? Ålder?

    Jag finns här för dig om du bara vill prata ut. Men sexchatt är inte ritkigt min grej. Men har du något som tynger dig så skriver jag gärna med dig.
    Jag är man, 29 år. Jag är inte alls ute efter en sexchat utan jag vill ha någon jag kan prata med. Jag vet inget om hur man gör för att få en tjej, hur man får en dejt, hur man förför, hur man har sex. Har aldrig haft någon att prata sånt med och det är det jag letar efter.
  • Anonym (Finns för dig)
    Anonym (W) skrev 2020-09-24 09:35:31 följande:

    Jag är man, 29 år. Jag är inte alls ute efter en sexchat utan jag vill ha någon jag kan prata med. Jag vet inget om hur man gör för att få en tjej, hur man får en dejt, hur man förför, hur man har sex. Har aldrig haft någon att prata sånt med och det är det jag letar efter.


    Jag finns som sagt här för dig.

    Jag vet iof inte heller hur man förför. Jag har nog själv aldrig blivit förförd men jag har ändå haft flera förhållanden och även vissa få tillfälliga sexuella relationer.

    (Jag är tjej, 33 år).

    De män jag klickat med har jag träffat lite överallt och på väldigt olika sätt.

    På fester, på gymmet, på biblioteket, på hundpromenad (hade hund förut), på jobbet, dejtingsida, Facebook - ja och givetvis i skolan när den tiden begav sig.

    Sex är sex, det tror jag att alla vet hur man har när man väl hamnar i den situationen. Så det behöver du inte oroa dig för.

    Var bara dig själv; ärlig och kommunikativ, så löser det sig med den biten.

    Vart bor du? Tänker att man har större anonymitet och frihet i en större stad. Annars finns ju alltid nätet med såväl sociala medier som dejtingsidor.
  • Anonym (W)
    Anonym (Finns för dig) skrev 2020-09-24 09:44:49 följande:
    Jag finns som sagt här för dig.

    Jag vet iof inte heller hur man förför. Jag har nog själv aldrig blivit förförd men jag har ändå haft flera förhållanden och även vissa få tillfälliga sexuella relationer.

    (Jag är tjej, 33 år).

    De män jag klickat med har jag träffat lite överallt och på väldigt olika sätt.

    På fester, på gymmet, på biblioteket, på hundpromenad (hade hund förut), på jobbet, dejtingsida, Facebook - ja och givetvis i skolan när den tiden begav sig.

    Sex är sex, det tror jag att alla vet hur man har när man väl hamnar i den situationen. Så det behöver du inte oroa dig för.

    Var bara dig själv; ärlig och kommunikativ, så löser det sig med den biten.

    Vart bor du? Tänker att man har större anonymitet och frihet i en större stad. Annars finns ju alltid nätet med såväl sociala medier som dejtingsidor.
    Tack, allt det du tar upp speglar lite mina problem. Jag har alltid saknat kompisar så därför är mina erfarenheter av fester, sociala event mm väldigt begränsat. Försökte när jag pluggade men det var svårt att komma in i någon gemenskap då man bara kände sig som ett UFO.

    Jag har försökt i många år men har aldrig ens haft en dejt med en tjej, eller ens gjort något tillsammans med en tjej. Jag känner mig helt lost kring hur man ens börjar. Jag har försökt IRL och nätet men säkert på fel sätt. Har noll koll på hur man fångar en tjejs intresse.
    Sex är säkert inga problem för de flesta men där jag är känner jag mig långt ifrån övertygad.
    Jag bor i en större stad och har försökt träffa folk på kurser, singelresor och så men jag är en udda fågel som har svårt att fånga andras intresse.
  • Anonym (kaffedraken)

    Har inget att tillägga, nicket Finns här för dig verkar vara en tjej som visar respekt och medmänsklighet Glad

Svar på tråden Hur hittar man någon att prata sex och relatione med?