Inlägg från: Anonym (Ta det lugnt!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ta det lugnt!)

Bo hemma efter 25

Ta det lugnt!

Är du normal i övrigt och bor hemma enbart pga att det är så dyrt att flytta, så tror jag inte att någon skulle ha något att anmärka.

Många flyttar ju dessutom till sitt första tillsammans. Två ekonomier = lättare med lån.

Jag bodde hemma till jag var 24. Flyttade till mitt barns pappa (var gravid). När vi gick isär flyttade jag till en lägenhet i hans stad (en mindre stad så det var mycket billigare att köpa - och väldigt enkelt att få hyresrätt om jag hade velat det).

Så blir det för mycket så flytta till en annan stad. Där finns både hyresrätter och billigare bostadsrätter. Ställ dig i kö i andra städers system. Många bolag tar inte ut köavgifter utan har enbart som krav att man loggar in en gång i halvåret eller så.

• Anonym (Ta det lugnt!)
    Anonym (Vuxet barn) skrev 2020-09-23 20:41:43 följande:

Där gissar du dock fel.

Jag betalar hyra, lagar mat, städar osv. Absolut så går det kanske inte att jämföra med att bo själv, men skulle inte säga att jag INTE är självständig.

Skulle kunna säga att jag är inneboende, fast hos mamma.

Men jag förstår vad du menarOm man säger så här, jag bor hemma endast för att jag inte har råd.

Mamma sätter krav på mig med hyra och att jag hjälper till hemma, vilket jag mer än gärna gör, dels för att jag vill, för att det är lite av ett krav samt att jag vill kunna avlasta min mamma lite.

Men jag vill ju såklart flytta så snart jag kan och har råd.

Sen som sagt, när det kommer till just det med att träffa någon så känns det inte som att det är många som skulle vilja dejta en hemmaboende 26åring

Tackar även för tipset om mindre städer. Bor nu i Stockholm vilket i sig är en anledning till att jag inte lyckats flytta ut än, kötiderna är sjuka och priserna lika så

Tipsar om hemnet, sök på en summa och välj sen karta. Då ser du på Sverigekartan vart i landet lägenheterna ligger.

Tipsar om stråket mellan Sthlm och Värmland (Västerås, Arboga, Örebro, Kristinehamn, osv). Väldigt prisvärt!
  • Anonym (Ta det lugnt!)

Även Norrtälje, nyköping, Norrköping. Nära men billigt.

• Anonym (Ta det lugnt!)

Oxelösund, Mariestad.

Svar på tråden Bo hemma efter 25