• Anonym (Bi)

    Förutsätter du att en kvinna som lever ihop med en man är heterosexuell?

    Som rubriken.

  • Svar på tråden Förutsätter du att en kvinna som lever ihop med en man är heterosexuell?
  • Anonym (Bi)
    neverpreggo skrev 2020-09-24 11:37:38 följande:

    Nej, hon kan lika gärna vara bi/pan.

     


    Exakt!

    Jag har alltid levt ihop med kvinnor, men så träffade jag en man som jag lever ihop med idag. Många av mina vänner menar då på att jag -blev hetero- bara jag träffade -rätt man-, men nej! Jag är precis lika bisexuell som jag alltid har varit!

    Tar det slut med min man så kan jag lika gärna träffa en kvinna som en annan man.

    Tack för din förståelse!
  • Anonym (Anonym)

    Ja det gör jag. Statistiken talar fortfarande för att en man och kvinna som lever ihop är heterosexuella i en parrelation. Det finns så klart variationer men utifrån sannolikhet, ja.

  • Anonym (...)

    Har jag en vän som jag vet är bisexuell och flyttar ihop med en man så fattar jag att man inte "blir" hetero, just nu bor hon men en man.

    Men om jag får en ny kollega som jag inte känner och bor med en man så antar jag att hon är hetero, vet inte varför men det känns väl mest "vanligt"

    Kan tillägga innan folk tror något att jag inte har någon åsikt om att någon läggning är sämre än någon annan, alla är lika värda i mina ögon

  • neverpreggo
    Anonym (Bi) skrev 2020-09-24 11:39:34 följande:
    Exakt!

    Jag har alltid levt ihop med kvinnor, men så träffade jag en man som jag lever ihop med idag. Många av mina vänner menar då på att jag -blev hetero- bara jag träffade -rätt man-, men nej! Jag är precis lika bisexuell som jag alltid har varit!

    Tar det slut med min man så kan jag lika gärna träffa en kvinna som en annan man.

    Tack för din förståelse!
    Ser många berättelser om det där och har SÅÅÅ svårt att förstå varför?! Som om en kuk vore magisk och kunde ändra ens sexualitet.
  • Anonym (Bi)

    Jag är som sagt bi men även jag fortsätter att kvinnor jag möter är hetero, liksom män jag möter också är hetero.

    Men ju äldre jag blir, desto mer inser jag att sexualitet är flytande.

    Ju mer vi öppnar upp oss och tar bort skygglapparna, desto mer inser vi att vi alla kan tända på såväl män som kvinnor (kanske inte alla-alla, men i stort sett).

  • Anonym (Bi)
    neverpreggo skrev 2020-09-24 11:49:01 följande:

    Ser många berättelser om det där och har SÅÅÅ svårt att förstå varför?! Som om en kuk vore magisk och kunde ändra ens sexualitet.


    Hahahahaha, ja men visst! A magic stick!
  • Anonym (tvillingmamma)

    Nej, bisexualitet är ganska vanligt.

  • Anonym (Bi)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2020-09-24 12:03:20 följande:

    Nej, bisexualitet är ganska vanligt.


    Kanske till och med vanligare än både homo- och heterosexualitet?
  • Anonym (A)

    Går inte runt och funderar så mycket i ämnet just men säkert antar jag så fast jag vet att det är vanligt att vara bi. Inget mer med det. 

Svar på tråden Förutsätter du att en kvinna som lever ihop med en man är heterosexuell?