• Anonym (Stalker?)

    Är jag en stalker eller någon som kämpat för kärlek?

    Hej. Jag vill inleda med att berätta hur jag och min man träffades. Jag var kär i honom långt innan det var besvarat. Jag tog reda på saker om honom. Tex. visste jag att han tränar de flesta förmiddagar. Så jag såg till att vara på gymmet samtidigt. Ändrade mitt schema på jobbet så mycket det gick för att kunna få in fler lediga förmiddagar.

    Jag läste allt han skrev och postade för att lära mig mer om honom. För att hitta saker att prata med honom om. Vi blev vänner. Jag gjorde ett pa väldigt försiktiga försök att bli mer än så, misslyckades men gav inte upp. Tex antydde halvt på skämt att vi skulle gå på dejt. Han tog noll initiativ trots att jag försökte signalera att jag var intresserad. Först när jag vågade försöka ordentligt blev det vi.

    Detta tog 2 år innan det blev mer än ensidigt flirtande. Jag raggade upp honom inte han mig.

    Är det okvinnligt att bete sig så som jag gjort? Att ha varit den i relationen som raggade istället för att bli raggad på? Är jag en creepy stalker, galen brud, psykfall som gjorde så?

  • Svar på tråden Är jag en stalker eller någon som kämpat för kärlek?
  • Anonym (Halvcreepy)

    Att ändra schema tycker jag är att gå för långt. Tycker att det låter ganska creepy faktiskt. Resten är väl inte så farligt.

  • neverpreggo

    Ja. Det där låter rätt sjukt. Ändra arbetstid?! Det har inget att göra med vem som ska ragga eller inte (sånt är så fånigt) utan helt klart passerade du några gränser på vägen mot ditt mål som många skulle tycka var obehagliga.

  • Anonym (Den jagande Diana)

    Det är resultatet som räknas. *smile*

  • Anonym (A)
    AnonyDet tycker jag medm (Halvcreepy) skrev 2020-09-25 20:34:07 följande:
    Att ändra schema tycker jag är att gå för långt. Tycker att det låter ganska creepy faktiskt. Resten är väl inte så farligt.
    Det tycker jag med.
  • Fiona M

    Sjukt creepy.

    Vet han detta?

    Om svaret är nej så kanske du själv inser, på nåt plan, att det du gjorde inte var OK.

  • Anonym (L)

    Att försöka befinna sig på samma plats behöver inte vara creepy men jag håller med om att det är lite desperat att ändra sitt jobbschema för det.

    Jag reagerar snarare på att du studerade honom genom att läsa allt han skrev/postade. Det måste ju innebära att du använde den informationen för att snärja honom och det framstår som manipulativt.

    Jag har själv blivit utsatt för en stalker men då handlade det om hundratals sms, mail och brev och ständiga uppringningar på telefon liksom mängder av meddelanden på Messenger och ovälkomna besök trots att jag klart och tydligt hade markerat att jag INTE var intresserad och ville att han skulle fara åt h-vete. Ja, jag polisanmälde men det ledde ingen vart förutom till ett kontaktförbud.

    Så jämfört med en verklig stalker, i brottslig bemärkelse, så är det du gjorde harmlöst. Manipulativt dock, det kan man inte komma ifrån.

  • Anonym (Brrr!)

    Över gränsen anser jag. Undrar om ni varit ihop idag om han vetat...

Svar på tråden Är jag en stalker eller någon som kämpat för kärlek?