• hahasuperkul

    Hatar Tinder, hjälp

    Hej! Vet inte om detta ens är rätt kategori eller någonting. Iallafall. Jag har börjat använda Tinder det senaste och även testat vissa andra dejtingappar och det går verkligen inte bra. Det är inte att jag inte får matchningar som är problemet. De enda killarna som är mer min typ (bryr mig inte om massa muskler och pengar om ni tror det utan vill bara att han ska se hyfsat bra ut) verkar vara players som endast är ute efter sex. De som verkar mer seriösa ser ofta inte bra ut alls, förlåt men det är så. Och folk säger att jag ser bra ut så tycker det är rimligt att jag inte vill ha en partner som ser ut som ett troll. Dessutom verkar många på Tinder och andra appar använda det som ett tidsfördriv och så skriver de inte ens eller svarar inte om man själv skriver. De enda killarna som ?det har gått bra med? har visat sig vara players. Min fråga är bara vart i hela friden hittar ni bra pojkvänner? Mina enda krav är att han ska se hyfsat bra ut, ha en nice personlighet och bo i närheten. Verkar som att det är omöjligt att hitta.

    Mvh desperat tydligen

  • Svar på tråden Hatar Tinder, hjälp
  • Anonym (H 2)
    Anonym (Vet) skrev 2020-09-30 19:44:06 följande:
    Vi känner varandra vid det här laget. ;)
    Alldeles för väl Skål
  • Anonym (Vet)
    Anonym (H 2) skrev 2020-09-30 19:51:02 följande:

    Alldeles för väl


    Ja haha. Intelligent av dig att känna igen mig från andra trådar. ;)
  • Anonym (H 2)
    Anonym (Vet) skrev 2020-09-30 19:52:03 följande:
    Ja haha. Intelligent av dig att känna igen mig från andra trådar. ;)
    Haha nää det kan du inte mena. Man behöver bara se rubriken på dina trådar. Eller en mening.
  • Anonym (Vet)
    Anonym (H 2) skrev 2020-09-30 19:54:17 följande:

    Haha nää det kan du inte mena. Man behöver bara se rubriken på dina trådar. Eller en mening.


    Många kloka här inklusive dig förstås.
  • Anonym (H 2)
    Anonym (Vet) skrev 2020-09-30 19:57:16 följande:
    Många kloka här inklusive dig förstås.
    Är väl snarare så att vi inte har något bättre för oss än att hänga på Familjeliv och då lär man sig att snabbt upptäcka "kändisarna".
  • Anonym (Vet)
    Anonym (H 2) skrev 2020-09-30 20:00:38 följande:

    Är väl snarare så att vi inte har något bättre för oss än att hänga på Familjeliv och då lär man sig att snabbt upptäcka "kändisarna".


    Haha ja kul att få vara igenkänd och lite "poppis" här.
  • Anonym (Seriöst)

    Jag vet inte vad seriös skall innebära. Jag tycker man skall bara respektfull och ärligt. Folk söker i tinder av olika anledning. En som söker en partner , kan tänka sig sambo alt särbo eller bara kompisar någon som umgås med är seriöst eller inte. Att lämna ställningstagandet öppet tills man ser hur det fungerar är inte oseriöst. Precis som alla människor som man träffar annars. Man blir inte bästisar med alla. Varje gång har jag varit på tinder blir kontaktad av folk som vill ha lite pengar eller vill sälja sex. Känns väldigt trist.

  • Anonym (herregud)
    Anonym (H 2) skrev 2020-09-30 18:31:00 följande:
    Har aldrig blivit kontaktad av en man i min ålder som på riktigt varit ute efter ett seriöst förhållande. De kan ha låtsas för att försöka få ligga, men det är en helt annan femma. Jag väljer ALDRIG män som inte vill ha seriösa förhållanden, så lägg inte ord i min mun tack.
    Om du nu verkligen aldrig har blivit kontaktad av en enda man som vill ha ett seriöst förhållande så är det knappast männen det är fel på.
  • Anonym (herregud)
    Anonym (Ugglan) skrev 2020-09-30 18:41:06 följande:
    Men det går tydligen inte att hitta de seriösa för alla skitstövlar oavsett vilken strategi TS tillämpat?
    Anledningen varför just TS inte hittar nån seriös kille är för att hon är 19 år och den enda hon bryr sig om är att han ska va snygg.
  • Anonym (H 2)
    Anonym (herregud) skrev 2020-09-30 23:23:58 följande:
    Om du nu verkligen aldrig har blivit kontaktad av en enda man som vill ha ett seriöst förhållande så är det knappast männen det är fel på.
    Ja det är mitt fel att män bara vill knulla. Fy på mig.
  • Anonym (H 2)
    Anonym (herregud) skrev 2020-09-30 23:25:04 följande:
    Anledningen varför just TS inte hittar nån seriös kille är för att hon är 19 år och den enda hon bryr sig om är att han ska va snygg.
    Gud vilken tur att vi har dig som kan tala om vad är för fel på oss. Skål
  • Anonym (herregud)
    Anonym (H 2) skrev 2020-09-30 23:26:23 följande:
    Ja det är mitt fel att män bara vill knulla. Fy på mig.
    Japp så är det, precis varenda man som är med på en dejtingsida är bara ute efter att knulla. För det finns ju inte alls tusentals par som har träffats via en dejtingsida som har gift sig och skaffat barn osv. Men du har såklart rätt att det inte finns en enda man där som vill ha ett seriöst förhållande.
  • Anonym (Får ingen uppmärksamhet?)
    Anonym (herregud) skrev 2020-09-26 13:08:57 följande:

    Varenda svensk tjej får så mycket komplimanger och uppmärksamhet nu för tiden att alla verkar tro att dom ser ut som en Victoria's secret modell.


    Får Inga invandrartjejer uppmärksamhet?
  • Anonym (Genom)
    Kexsmula skrev 2020-09-26 16:38:19 följande:
    Men lägg av, självklart vill man ha en partner man tänder på. Det betyder inte ?fotomodellsnygg?.
    Hittar tjejer fotmodellsnygga killar genom appar?
  • prospicientia
    Anonym (Ugglan) skrev 2020-09-30 18:41:06 följande:
    Men det går tydligen inte att hitta de seriösa för alla skitstövlar oavsett vilken strategi TS tillämpat?

    Själv har jag ett litet helsicke eftersom jag värderar begåvning och själv ligger i toppen. 95% av alla män går bort redan där. Sen ska man ha något gemensamt också, delade livsdrömmar och han ska helst inte vara ful som stryk.

    Jag räknade faktiskt (har aldrig gjort det förut) och jag har bara blivit attraherad av 22 män i hela mitt liv, från att jag började bli kär tills nu. Räknar man på det blir det 0.64 man om året som är av intresse.

    Eftersom jag tar initiativ har jag då haft förhållanden med sex av dem, jag har blivit nobbad av två (en hade flickvän, en hade just gått ur en trasslig relation och ångrade sig senare) och sen har jag varit upptagen för övrigt/eller mannen var det, och har då inte velat agera på min attraktion.

    Att leta efter en vettig man är som att leta bärnsten på en stor strand med småstenar...
    Haha, det där med hur många man fastnar för på olika sätt är lite intressant. För det första kan jag normalt inte avgöra det på en dejtingsida utan att träffas. Jag vet inte om det gäller män generellt eller inte. Det handlar ju också om på vilket sätt hon blir intresserad av mig! Attraherad blir jag lätt och jag blir snabbt varm och så (att tända på en person är en helt annan sak som inte hör hit) Oftast är jag väl mest intresserad av att hålla bollen igång så att säga. Många kan vara trevliga att prata med, men det är bara i enstaka fall som jag känner ett större personligt intresse. Det räknar jag med att det utvecklas OM man träffas. Då känner man efter hand om kommunikationen fungerar känslomässigt, vilket är det totalt avgörande för mig. Samma sak gäller romantiskt intresse - det är något man odlar och utvecklas tillsammans om intresse för det finns och är för mig normalt ingenting som finns från början utan endast eventuellt potential för det. Pratar vi om att bara känna att wow, den här kvinnan vill jag ha -skriv till mig! så har det endast inträffat några få gånger i hela mitt liv och jag är 43 år. Pratar vi sen om att bli förälskad så har jag endast blivit det fyra gånger i livet. Och det är över huvud taget ingenting jag sätter något värde på. Men jag är medveten om att olika individer också definierar de här begreppen väldigt olika.

    Så vad söker jag då? "Bara sex"?, "Seriöst förhållande"?, "bara vänskap"? Ingetdera. Jag delar inte in relationer i fack på det sättet. Jag ser det inte så som man förväntas göra.


Svar på tråden Hatar Tinder, hjälp