• Anonym (Obalans)

    Göra slut pga det praktiska?

    Jahan... när jag äntligen lyckas träffa någon så spökar omständigheterna ....

    Jag, 42 år, inga barn sedan innan, kan inte få några vilket jag alltid vetat och är helt ok med.

    Han:40 år, fantastisk på många sätt, men han har tre små barn varje helg. Nära kontakt med mamman pga det praktiska.

    Jag har ett jätteintensivt jobb och är dödstrött när jag kommer hem, och det är alltså då vi kan ses än så länge. Det har funkat helt ok bortsett från att jag känner mig ganska slutkörd på veckorna....och på helgerna när jag är ledig så känns det ändå tomt...visst har jag vänner och så men de flesta är med sina familjer eller män. I landsproblem kanske, men det känns som en sådan obalans....

    Jag tycker om denna kille väldigt mkt, Dette en riktigt bra man. Men nu funderar jag på att dra mig ur innan vi börjar tänka på att träffa familj och så...

    Är jag för drastisk? Jag får liksom inte ihop framtiden med denna kille.... har väl tänkt att jag kanske träffar ngn med ngt barn sedan innan, men tre...och så mamman och hennes nya...de vill gärna leva stjärnfamilj allihopa får jag en känsla av, men som skilsmässobarn med en massa bonusrelstioner som Kommit och gått så har jag alltid velat ha En lugnare Mer ..traditionell tillvaro. Vet Inte riktigt Om detta är min grej om jag ska vara ärlig...

    Det kan ju vara jättefint men det blir liksom för mkt, som att jag kommer in i en stor familj där det redan finns en kvinna...svårt att förklara, så snälla fastna inte i detaljer....men förstår ni vad jag funderar kring? Hur hade ni tänkt? Mannen i fråga är på ett sätt härligt bekymmerslös, men jag vet inte riktigt.....

  • Svar på tråden Göra slut pga det praktiska?
  • Anonym (-)

    Tvivlar du redan nu så skit i det. Hans barn kommer alltid att gå först och förmodligen också hans ex iom relationen de har till varann.

    Jag har samma relation till mitt ex och vi sätter varandra före våra nya respektive då vi delar det största som hänt oss båda.

  • Anonym (Anonym)

    Det här verkar inte handla om just den här killen utan frågan är om du kan nån relation öht med ditt intensiva jobb. Du kanske måste välja att gå ner i arbetstid om du ska kunna ha ett normalt liv. Det är bättre att jobba för att leva än tvärtom.

  • Anonym (A)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-27 19:20:52 följande:
    Det här verkar inte handla om just den här killen utan frågan är om du kan nån relation öht med ditt intensiva jobb. Du kanske måste välja att gå ner i arbetstid om du ska kunna ha ett normalt liv. Det är bättre att jobba för att leva än tvärtom.
    Håller med
  • Anonym (Obalans)
    Anonym (A) skrev 2020-09-27 19:29:54 följande:

    Håller med


    Det är iofs en viss sanning i det, men nu har jag det jobb jag har och det är inte riktigt läge att byta jobb just nu...

    Eftersom både han och jag landar hos mig runt 19-tiden och jag under vardagarna ska hinna med vissa bestyr (handla, vardagsplocka mm...träning har jag raderat på vardagarna) så blir liksom hela dagarna, även kvällarna väldigt pressade.
  • Tecum

    Barn växer upp och då blir det lugnare, eller åtminstone annorlunda. Men är de små nu tar det tid.
    Som du beskriver det tycks du ha svårt att hinna med en relation öht, med eller utan barn. Visst, du kan hitta en man som också nöjer sig med parallella liv och då blir det bra. Men de flesta vill vara åtminstone nr två i en relation, efter ev. barn, inte trea-fyra efter jobb, karriär, träning, hushåll osv. Även om du inte kan ändra arbetsvillkoren just nu är det kanske något att fundera över på sikt.  

  • Anonym (H)
    Anonym (Obalans) skrev 2020-09-27 19:43:52 följande:

    Det är iofs en viss sanning i det, men nu har jag det jobb jag har och det är inte riktigt läge att byta jobb just nu...

    Eftersom både han och jag landar hos mig runt 19-tiden och jag under vardagarna ska hinna med vissa bestyr (handla, vardagsplocka mm...träning har jag raderat på vardagarna) så blir liksom hela dagarna, även kvällarna väldigt pressade.


    Blir det ens någon städning om du aldrig är hemma?

    Kan du på något sätt styra upp planeringen av sysslor?

    Exempelvis storhandla en gång i veckan? Göra ärenden på helgen osv? För att få ditt liv att fungera bättre? Oavsett partner eller ej så känns det som att du måste göra någon form av förändring
  • Anonym (NN)

    Kommer de alltid ha det här upplägget med varje helg eller går de över till varannan vecka eller så när barnen blir äldre? Det blir ju lite väl att han aldrig har ledig tid och mamman ledig varje helg. Inte konstigt att hon träffat någon? Har ni pratat om framtiden gällande upplägget något? Om du och han ex skulle flytta ihop skulle ni ju kunna flytta närmare mamman/ skolan om det är det som är problemet och då ha varannan vecka istället ex.

    Det låter onekligen som att du tycker att det faktum att han har tre barn är rätt jobbigt så ev vore det lättare för dig att träffa en man med ett max två barn?

  • nnnnnnnn
    Anonym (Obalans) skrev 2020-09-27 19:43:52 följande:
    Det är iofs en viss sanning i det, men nu har jag det jobb jag har och det är inte riktigt läge att byta jobb just nu...
    Eftersom både han och jag landar hos mig runt 19-tiden och jag under vardagarna ska hinna med vissa bestyr (handla, vardagsplocka mm...träning har jag raderat på vardagarna) så blir liksom hela dagarna, även kvällarna väldigt pressade.
    Kan du inte lägga om något i ditt liv så är det nog inte rätt att gå in i en relation.
    Vill du satsa på relationen bör du fundera på allvar vad du kan lägga om i livet. Be om tips och råd! Kanske har han bra idéer?

    Mina tips är:
    * Handla på helgen eller online. Eller kanske han kan handla med det ni behöver för stunden?
    * Vardagsplocka? Varför det? Dimma ljuset och storstäda på helgerna. Köp en robotdammsugare. Köp in städning någon timme varannan vecka.

    Vad mer kan det vara?
    * Laga mat? Kör på färdigt under veckorna. Kanske hinner/orkar du laga storkok på helgerna? Eller kör ni med enkel mat som att värma soppa + gott nybakt bröd som köps av honom på vägen hem till dej. Hellre fil och macka = tid tillsammans, än en stor middag. Laga "onepot" går snabbt och lätt utan massor av disk, kör några sådana under helgen så är veckan räddad.
    * Tvätta? Helgerna eller investera i egen maskin + torktumlare.
    * Betala räkningar mm. Kolla över under helgerna eller lägg in allt på autogiro.
    * Diska? Gör det tillsammans eller skaffa diskmaskin.

    Då kan du vänta med ditt beslut ett bra tag till. Kanske känns det mer naturligt att delta aktivt i helgerna om ni är ett mer etablerat par? Eller kommer du känna att vardagarna räcker till för er relation? Eller kommer du komma fram till att ni ska avsluta er relation...


Svar på tråden Göra slut pga det praktiska?