Bedragen/lurad
Men hur kan du ens stå ut.. jag hade dumpat big time!
Jag har fått flera gånger att jag ska avsluta detta. Ja man kan tycka det. Ekonomi.
Fakta:
När jag flyttade till Stockholm till mitt ex.
Skuldfri.
Hade pengar på kontot.
Hade med mig en tävlingsbil som var värd en hel del samt möblerade hennes hyreslägenhet. Hon hade ett par pinnstolar ett köksbord samt en säng och en Badenbaden stol.
Jag började med att betala av hennes skulder, sen skulden hon hade till sina föräldrar.
Vi flyttade till ett Radhus som jag hyrde. Renoverade upp det stället. När hon som ägde det såg renoveringen ville hon sälja till ett extremt högt pris vilket jag motsatte. Det var okej för mig att ordna till huset enligt ägaren. Det var hål i väggar mm.
Fick en månad på att flytta. Vi bodde då hos kompisar medan jag köpte ett annat Radhus för mitt arv efter min far. Renoverade upp det. Fick dock
sälja av tävlingsbilen för att täcka upp skulder hon drog på sig mm.
Och som sagt bodde där till det tog slut.
Köpte ut henne från Radhuset jag köpt. Lagen säger att man ska ha rätt till halva värdet och faktiskt det kan jag tycka vara rätt fast det var jag som betalat allt.
Egen ägare på Radhuset när min nu min blivande fru flyttade in. Som ni förstår så hade hon svårt att bidra men gjorde det hon kunde. Hon köpte mat bla. Borde begripit att hennes pengar inte kom från arbetslöskassan.
Sålde Radhuset och köpte nuvarande hus vi bor i. Pengarna kom från radhuset till insatsen mm. Har renoverat upp detta hus med allt som det innebär.
Jag är less på att börja om igen
I kväll så blev jag beskyld för ha druckit sprit. När hon kom hem. Var spik nykter. Hon ville att jag skulle logga in på banken, vilket jag gjorde. Hon såg att jag gjort några inköp på systembolaget. Anklagade mig för att köpa. Ja det har jag. Köpte bla in till det företag jag arbetade för inför en julfest som blev inställd. Vidare har jag köpt till grannen som inte har bil. Visst även till mig men det är inga mängder. Blev så förbannad att jag drog från hemmet. Tog bilen och var borta ett par timmar. Som sagt var jag spik nykter. När jag drog tog jag med en Whiskey men använde den inte.
Har du (haft) alkoholproblem? Om inte, så är det väl ett fall av "anfall är bästa försvar".
Du är i ett klart sämre skick psykiskt än vad hon är. Jag tycker uppriktigt sagt synd om era barn för det är dem som är offren i er soppa. Känner ingen som helst sympati för dig.
Till er övriga som tycker det är synd om barnen. brukar laga mat om inte frun gör det. Ja de brukar somna med mig eller på mig och sen bär jag dom till deras sängar och stoppar om dom. Den äldste brukar ge mig en kram och gå till sitt rum. Det har jag gjort de senaste åren. Minstingen brukar komma på morgonen och kura in sig hos mig i sängen ibland. Gissar att ni tycker det är hemskt. Jag tycker det är mysigt jag.