glödeld skrev 2021-01-11 22:07:21 följande:
Fast grejen är att med hennes aktiva handlingar hon gjort mot dig genom att vara otrogen och gå bakom din rygg på så sjukt sårande sätt, så förstår jag inte varför du ens vill fortsätta med henne? För hon verkar inte ens bry eller respektera dig tillräckligt för att faktiskt vara dig trogen, ärlig och lojal? Det är aktiva val av henne, och när du ändå förbiser det, går vidare och förlåter så tar hon dig mer och mer för givet. Skadan är redan gjord av henne, flera gånger på olika sätt. Hon kommer inte bättra sig bara för hon blivit påkommen ännu en gång. Det är bara lögner du försöker intala dig. Tro mig jag vet hur det är. Men detta tyder bara på dålig självkänsla, och helt ärligt är det bara du själv som kan göra något åt det i långa loppet. Du styr ditt liv, och du väljer hur du vill bli behandlad och respekterad i en relation.
Tack för ditt svar. Om vi vänder på saken och hon blir man. Är det mer förståelse då? Flera tycker jag ska lämna. Men vad visar jag då mina barn. Att mannen ska vara den som ger upp? Realistisk så vid en skilsmässa så får hon vårdnaden om barnen samt huset. Att vara man är att vara på förlorarsidan oavsett. Så blir man dömd i samhället idag. Om jag inte lämnar, då visar jag mina barn att deras pappa står upp för dem. Att deras pappa kan förlåta och ändå ge dom trygghet när det blåser isvindar.
Att vara en rå modell att stå emot andras åsikter och bry sig om deras åsikter. Gjort är gjort när det gäller frun men det kan bli bra. Om någon sätter barnen först. Att vara kvar är att göra detta. Att vara där när de ska sova, läsa saga. Väcka dom och göra dom färdiga för skola, förskola. Att vara förälder är inte lätt, men man gör det bara. Sitter i ryggraden. Att smita är feg utväg. Stå upp för det man tror på och agera därefter.
Ja alla gör fel men om det ändras, varför inte ge det en chans. Vad jag vet har det inte varit något. Kan vara på Whatsup eller messinger men det vet jag inte. Jag kan inte se eller veta att det skett något fysiskt. Då har jag inget bevis. Fria är bättre än fälla.