• Lexikon

BF juni 2021

Hej!

Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!

• Svar på tråden BF juni 2021
  • light
    Emmuu89 skrev 2020-11-06 23:41:56 följande:

Hej! Hoppar in på den här tråden ???? Grattis till alla plus!!!

Här plussade vi lite oväntat den 23/10 med barn nr 2. Tyvärr vet jag inte 100% säkert när, var och hur än ???? Lider av pco så jag har grymt oregelbunden mens så tog ett test så där på magkänsla.... Har dock mina misstankar om när detta under skett men samtidigt så kan det vara helt fel med. Enligt min "magkänsla" så bör mitt bf ligga mellan 7/6 och 16/6 ???? Men kan vara allt från mitten av maj till slutet av juni. Var på inskrivningssamtal i veckan och fick barnmorskan att förstå att det verkligen är super osäkert när och fick ett TUL inbokat. Tyvärr måste jag vänta ända till 17/11 innan jag får veta ????????

Plusset var väldigt överraskande och otroligt efterlängtat för oss. Sonen som är född 2017 tog oss 6,5 år och mängder av ferilitetsutredningar och en chansning på ett naturläkemedel att få till så drömmen om ett syskon kändes typ omöjligt. Men tydligen hade vi tur en gång till ????????

Med sonen hade jag rätt bra koll på när var och hur och felade endast med 3 dagar när vi var på ultraljudet i v.20 ???? så att inte veta alls och en skillnad på typ v.6 och v.13 skrämmer mig liiite....

Grattis!! Har också pco så vet känslan när det äntligen går <3 Det kommer gå fort till ultraljudet, håll ut!
  • light
    Therese356 skrev 2020-11-07 07:59:24 följande:

Känns grymt frustrerande men är sååå förkyld. Legat snart 1 vecka och är helt utmattad och slut och på måndag har jag mitt tidiga ultraljud som jag väntat så länge på... inser att jag troligen behöver byta den tiden och vänta ännu längre. Kasst!!!

Någon mer som blivit sjuk lättare under graviditeten? Andra gången jag är förkyld och riktigt dålig och det är inte likt mig.

Gjorde Corona test igår som jag väntar svar på...

Stackare! Men inte helt ovanligt eftersom immunförsvaret blir sämre under grav om jag förstått rätt? Jag blev dyngsjuk vid min förra graviditet. Blir aldrig sjuk typ. Var sängliggande i över en vecka och isolerade mig i sonens loftsäng för att inte smitta de andra.. gjorde också ett test då som var negativt.

Så tråkigt med ultraljudet men hopps du får en tid snabbt efter du blivit frisk <3
  • Louloy

Är det någon mer som blir som förbytt med alla dessa hormoner i kroppen? :( min sambo tycker inte det är kul jag vill helst slippa se honom och alla andra förutom mina barn.......

• Therese356
    light skrev 2020-11-07 16:02:44 följande:

Stackare! Men inte helt ovanligt eftersom immunförsvaret blir sämre under grav om jag förstått rätt? Jag blev dyngsjuk vid min förra graviditet. Blir aldrig sjuk typ. Var sängliggande i över en vecka och isolerade mig i sonens loftsäng för att inte smitta de andra.. gjorde också ett test då som var negativt.

Så tråkigt med ultraljudet men hopps du får en tid snabbt efter du blivit frisk <3

Fick negativt svar på Corona testet och tycker jag är piggare ikväll efter nästan 5 dagars säng liggandes i princip... hoppas jag är mycket piggare imorgon!

Än så länge så känns det som att ultraljudet blir av trots allt. Håll tummarna!!

Ja jag har förstått att immunförsvaret blir sämre... känns så konstigt med alla dessa diverse symtom då jag knappt.hade någon,alls vid min första graviditet.
  • Therese356
    Louloy skrev 2020-11-07 18:30:56 följande:

Är det någon mer som blir som förbytt med alla dessa hormoner i kroppen? :( min sambo tycker inte det är kul jag vill helst slippa se honom och alla andra förutom mina barn.......

Jag vart också sån i några veckor... lätt irriterad å ville vara ifred typ.
  • Louloy

Ja väldigt jobbigt att känna så!! Först var jag överlycklig med allt nu känner jag mig som förbytt :( hoppas det lägger sig snart.

• light
    Louloy skrev 2020-11-07 18:30:56 följande:

Jag kände så fram till typ v10 började. Så har precis sakta men säkert börjat bli mig själv igen. Det går över så håll ut. Det va skitjobbigt... var helt deppig/arg och ville bara va med sonen. Min sambo fick gärna hålla sig på avstånd. Klarade inte att va nära eller ens höra honom andas i princip.. Hans röst skar i mina öron. stackarn.
  • light
    Louloy skrev 2020-11-07 20:19:00 följande:

Ja väldigt jobbigt att känna så!! Först var jag överlycklig med allt nu känner jag mig som förbytt :( hoppas det lägger sig snart.

Alltså jag på riktigt tvivlade på om jag ens ville leva med honom och om jag skulle stå ut med honom alls. Funderade fram och tillbaks på om jag skulle avbryta allt. Nej usch det va inte kul men pratade i en mammagrupp om detta tillslut och där var många som hade varit med om samma och sa att jag inte skulle ta några förhastade beslut för det är en övergående fas <3
  • light
    Therese356 skrev 2020-11-07 18:57:24 följande:

Fick negativt svar på Corona testet och tycker jag är piggare ikväll efter nästan 5 dagars säng liggandes i princip... hoppas jag är mycket piggare imorgon!

Än så länge så känns det som att ultraljudet blir av trots allt. Håll tummarna!!

Ja jag har förstått att immunförsvaret blir sämre... känns så konstigt med alla dessa diverse symtom då jag knappt.hade någon,alls vid min första graviditet.

Åh skönt!! :) krya på dig! Håller tummarna för ultraljud!
  • Louloy

Skönt att höra er berätta detta. Ska tillägga att det har gått väldigt fort separerade i mars och nytt förhållande I samma veva.... Så gravid efter ett halvår... Innan lör för en v sen var jag lycklig o kär nu bara illamående o stör mig på allt o vill ge mina barn allt. Detta är hans första barn och min absolut sista graviditet. Ska hålla ut :)

Svar på tråden BF juni 2021