Inlägg från: Anonym (ace) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ace)

Flytta till Skåne (Malmö med omnejd). Tips!

Varför flytta till Malmö när ni har det bra där ni är? Låter väldigt tunt att ni vill flytta för ni har vänner där. Gissningsvis kommer ni inte träffa kompisar mer än om helgerna ändå. Var bor ni nu?

Kolla priser för radhus/villa i Malmö/Skåne, det är inte billigt direkt, och även i byhålor som Staffanstorp är det mycket trassel med skolan (stökiga klasser, inga resurser osv).

• Anonym (ace)

Ja, då är det väl bara till att flytta. Men som sagt, här i skåne är det ganska dåligt ställt inom skolan med stora klasser och dåligt med resurser. Det är hög arbetslöshet och hög kriminalitet och löjligt höga priser för boende i relation. Kanske om ni tar er upp mot mellersta/nordöstra skåne kan situationen se bättre ut, jag har inga kompisar med barn åt det hållet.

• Anonym (ace)
    Anonym (Malmö) skrev 2020-09-29 19:51:26 följande:
    Tror knappast du kan dra hela Skåne över en kam. Läget i Malmö är inte optimalt absolut inte. Varför vi också tänker oss utkanterna. Kranskommuner. Vill inte helst bo i smeten heller. Men gärna ha tips högt och lågt. Så att säga.
    Jag drar inte hela Skåne över en kam. Staffanstorp, Sjöbo, Trelleborg, Oxie, Lund, Skurup, Svedala, Landskrone, Helsingborg, Löddeköping har jag mest hört negativt om vad gäller kommunal skola på låg-mellanstadiet. Det är dessa grunder jag baserar uttalandet "Kanske om ni tar er upp mot mellersta/nordöstra skåne kan situationen se bättre ut, jag har inga kompisar med barn åt det hållet." på.
Svar på tråden Flytta till Skåne (Malmö med omnejd). Tips!