Flytta till Skåne (Malmö med omnejd). Tips!
Är precis i motsatt riktning :). Uppvuxen i Östergötland men flyttat till Skåne pga studier jobb och träffat man. Nu ett barn. Vill hemskt gärna flytta tillbaka närmre familjen men har jobb och bra boende här men väldigt litet nätverk. Så förstår precis.
Var ni ska bo är svårt. Jag skulle absolut leta utanför Malmö. Aldrig att jag skulle vilja mitt barn växte upp i den staden. Det har förändrats och blivit värre och värre tycker jag med stök, kriminalitet osv och har bara hört negativt om skolorna. Jag bor i Lund och här finns många bra skolor och nybyggda områden som passar barnfamiljer. Fin miljö att växa upp i, lagom stort. Dock dyra huspriser. Lomma hade jag annars tittat på även om det också är dyrt. Söder om Malmö har jag dålig koll på men de bra områdena är också ofta dyra. Pendlingsmöjligheter blir ju också viktigt att tänka på. Kan ta lång tid att ta sig genom Malmö t ex. Finns småorter också som södra sandby och Dalby som jag har vänner som bor i och trivs, bra pendling och nära naturen.