Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

Flytta till Skåne (Malmö med omnejd). Tips!

Välkommen till Trelleborg! Lugn stad vid havet. Många bra skolor och bra föreningsliv. Otroligt billigt att bo här än så länge. Men stan är inne i ett utvecklande skede som säkert kommer trissa upp priserna inom snar framtid.

Tåget går snabbt till Malmö om man vill ha lite mer puls.

Skegrie är en attraktiv by med många nybyggda hus ( många barn ) och skola... fint där med.

• Anonym (Sara)
    Anonym (Malmö) skrev 2020-09-30 16:39:18 följande:

Hej!

Tack så mkt för tips! Och välkomnandet.

Kul att höra. När jag växte upp var det ju inte mkt som fanns i Trelleborg. Skett mkt där vad jag hört!

O nära till storstaden. Super!

Ligger Skegrie i Trelleborg eller utkanten och är det då utkanten mot Malmö eller? Har du tips på någon bra skola? Har satt upp barnen på Kunskapsskolan här. Men det är från åk 6. Har för mig jag såg att skolan finns i Trelleborg också från åk 4? Några erfarenheter?

Här finns kanske inte jättemycket att göra om man gillar uteliv, musikliv eller kultur men det har ju Malmö så det saknar inte jag i alla fall.

Däremot så är det småstadsidyll... fina miljöer, nära till allt.. går ju att cykla lätt över hela stan på bara några minuter, badhus, idrottshall osv

Kunskapsskolan finns här också och den är populär och har gott rykte! Våra bästa vänners barn går där och är supernöjda.

Serresjöskolan i östra Trelleborg är en bra skola och likaså Liljeborgsskolan mitt i stan. Mina barn går där och gillar lärarna och skolan.

Skegrie ligger utanför Trelleborg mot Malmöhållet... täta bussförbindelser mellan Skegrie både till Malmö och in till Trelleborg.

Ja Trelleborg har en tråkighetsstämpel sen urminnes tider men alla som flyttar hit stannar!

Jag är inflyttad trelleborgare och jag vill aldrig bo på något annat ställe!
Svar på tråden Flytta till Skåne (Malmö med omnejd). Tips!