Anonym (?) skrev 2020-09-30 13:43:49 följande:
Tråkigt att höra om skolorna! Kanske inte rätt ställe att bo på sen då när det är läge med familj...
Vi bryr oss faktiskt inte så mycket om staden/stadskärnan.
Finns det typ Ica maxi i närheten så räcker det gott. Vi är mest hemma eller i skogen :)
Vi vet inte än om detta kommer ske eller inte, framtiden får utvisa och sen får vi får se hur det känns helt enkelt.
Men tack alla för all input alla i tråden
Vet några som funderade på att flytta till Falun(närmare till jobbet på sjukhuset)
När dom kollade närmare på skolan insåg dom att det skulle bli betydligt mycket sämre för barnen.
Ena familjen hade adhd och andra minns jag inte riktigt kan varit dyslexi. Båda familjerna valde att pendla 60min extra per dag pga skolan.
Den där fantastiska stadskärnan i Falun tycker jag du ska uppleva, allt stänger rätt tidigt och ja utbudet är aningen bättre än Borlänge. Våran "stadskärnan" är ju kupolen och norra backa området.
Men är du villig att köra några min bil så är utbudet enormt mkt större. När man kommer på sånna här sista minuten saker är det bara åka och fixa det i falun är du körd då.
Vi har maxi på ena sidan stan och lika stort Coop på andra.
Vill slå ett slag för området skräddarbacken.
Skola 1-6, 3 st förskolor, elljusspår, foodtruck pizzeria, oändligt med stigar och vandringsleder, mtb spår, vindskydd för grillning mm, badplats och vart du än bor är det aldrig längre än 500m till skogen.
13 min med bil till centrum och under 20 med cykel.
Finns ett par cykel vägar hela vägen ner till stan.