• Anonym (Mamman353)

    Vem är pappan?

    Hej. Jag har barn med en man som har varit dålig man och pappa och som har kommit och gått från barnets liv i perioder, och har inte någon kontakt sen några månader tillbaka. Barnet är 7 och har fått bevittna och uppleva mycket och är själv mycket aggressiv idag och har stora problem i skolan med utbrott, har skadat vuxna och barn bland annat.

    För 2.5 månader sen träffade jag en underbar kille. Redan efter 1 månad sa mitt barn att det här är hens pappa och frågade om hen kan kalla honom det varpå jag sa ja, om du upplever honom som det så ja! Killen tycker att det är helt ok, vi planerar framtiden ihop osv. Nu har barnet börjat prata om oss två som mamma och pappa och när hen pratar om bio pappan säger hen hans namn. Mitt barn är helt upprymd och lyckligt när vi är tillsammans och säger till alla vänner och folk vi träffar att det är hens pappa! Jag är så glad och stödjer det men ibland undrar jag om mitt barn bara försöker ersätta sin pappa eller om det här är okej? Jag har aldrig sagt emot utan låter barnet leva och prata efter sin känsla.

  • Svar på tråden Vem är pappan?
  • Anonym (Galet)

    Känns ju helt sjukt att du efter 2.5 månad har introducerat ditt barn för en ny man, planerar framtid ihop och leker mamma pappa barn. Varför så bråttom?

  • Anonym (Mamman353)

    Jag vet att det gick fort och det var för fort för mig med men det känns så rätt bara, vi är så kära och det känns som om vi hade varit ihop i en evighet

  • Madida

    Efter 1-2 mån? Nej!! jag anser inte att det är okej. Din nya kille är inte barnets pappa. Hans pappa mår vara dålig men han är ändå barnets pappa. Att han så snabbt vill kalla din pojkvän för pappa visar snarare att han är desperat efter en fadersfigur.


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Mamman353)

    Men om barnet är desperat efter fadersfigur och har nu fått en fadersfogur, är inte det bra då?

  • Anonym (Jösses!)
    Anonym (Mamman353) skrev 2020-09-29 22:28:49 följande:
    Men om barnet är desperat efter fadersfigur och har nu fått en fadersfogur, är inte det bra då?
    Det är på tok för tidigt att uttala sig om det! Du skulle inte ens introducerat den här mannen i barnets liv förrän ni varit ihop minst ett halvår, egentligen ännu längre. Att ni båda tillåter barnet att kalla honom för pappa är fel ur alla aspekter.
  • Anonym (Mamman353)

    Men om allt går bra och jag vet att det kommer göra det, har den mest omtänksamma mannen, jättefin mot mitt barn, mot mig, min familj, respektfull och snäll. Engagerad i mitt barn som pappan aldrig har varit. Och om allt går bra som jag vet att det kommer göra, kommer det att spela nån roll att det gick fort? Vem tar skada av det då?

  • Madida
    Anonym (Mamman353) skrev 2020-09-29 22:28:49 följande:

    Men om barnet är desperat efter fadersfigur och har nu fått en fadersfogur, är inte det bra då?


    Verkligen inte! Om du hade sagt att ni varit tillsammans i typ 4 år eller nåt så hade det kanske varit bra. Men nu, när ni bara träffats så kort tid så är det verkligen inte bra. Du är nyförälskad. Det tar lång tid att lära känna någon och bygga en trygg och stabil relation.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Mamman353)

    Jag förstår men samtidigt vill jag inte begränsa mitt barns hjärta när hen känner så djupt att det här är pappan och är så himla lycklig över att äntligen ha fått en bra pappa :(

  • Anonym (Jösses!)
    Anonym (Mamman353) skrev 2020-09-29 22:36:47 följande:
    Men om allt går bra och jag vet att det kommer göra det, har den mest omtänksamma mannen, jättefin mot mitt barn, mot mig, min familj, respektfull och snäll. Engagerad i mitt barn som pappan aldrig har varit. Och om allt går bra som jag vet att det kommer göra, kommer det att spela nån roll att det gick fort? Vem tar skada av det då?
    Det går inte veta efter 2,5 månad. I förälskelsestadiet ser man allt i rosenrött. Sen kommer verkligheten ikapp och då gäller det att det verkligen finns nåt stabilt där under ytan. Det är därför man inte ska dra in barn på en gång i nya relationer för man vet inte om personen kommer finnas kvar. Jag har bekanta som gifte sig efter 3 månader. Han hade 3 barn sen förr och var änkeman, Hon ett barn. De fick 5 barn inom 7 år. Skilda idag. De trodde nog i sin enfald att det skulle hålla, men det är nästan dömt att misslyckas om man går för fort fram. Finns det barn med i det hela far de illa också.
  • Anonym (Mamman353)

    Är det här ett tecken på att mitt barn inte mår bra? Eller ett tecken på att hen äntligen faktiskt gör det? Jag blir förvirrad

Svar på tråden Vem är pappan?