• Anonym (((N)))

    Öronakupunktur. Någon som testat?

    Hej jag är nyfiken på om det finns någon här som testat öronakupunktur mot till exempel psykiska problem eller liknande, undrar i så fall hur ni upplevde detta, alltså kände ni typ att detta gav någon nytta osv?

  • Svar på tråden Öronakupunktur. Någon som testat?
  • Anonym (litt)

    Testat och var verkligen inget för mej. Bara obehagligt och kändes som nålarna satt kvar i flera timmar efteråt.

    Har även en bekant som upplevde det possitivt så antar det varierar.

  • Anonym (((N)))
    Anonym (litt) skrev 2020-10-04 18:34:22 följande:

    Testat och var verkligen inget för mej. Bara obehagligt och kändes som nålarna satt kvar i flera timmar efteråt.

    Har även en bekant som upplevde det possitivt så antar det varierar.


    Tack för svar, intressant att det kan vara så varierande tänker jag, och även kanske lite snudd på intressant att du beskriver att det var typ exakt så för dig jag befarar att det ska kännas för mig, fast överväger ändå det litegrann eftersom att jag tänker lite att man ju inte kan veta säkert innan trots allt, och OM det nu skulle hjälpa skulle det ju vara toppen

    Men är alltså helt enkelt rädd att det ska kännas obehagligt bara utan att precis hjälpa/göra nytta, och obehagligt efter nålarna även efteråt osv, dvs snarare ge mer obehag en nytta typ, har liksom bara en känsla av att det lär bli just så det kommer bli för mig, fast som sagt kan jag ju dock inte veta utan att testa så känner mig lite kluven

    Men btw om jag får fråga, hur många gånger testade du innan du gav upp och kände dig säker på att det ej var något för dig? Samt hur länge satt du med nålarna åt gången? Och satt du själv i ett rum med nålarna eller typ i en grupp tillsammans med andra människor?

    Och angående det här med att du kände obehag efteråt; hur länge varade detta? alltså gick det över sen efter ett tag, eller kändes det så länge?
  • Anonym (((N)))

    Verkligen ingen mer som testat detta?

Svar på tråden Öronakupunktur. Någon som testat?