• Illusion

    Spinning - vilka växlar kör ni på?

    Jag är ganska ny på spinning. Är en kul träningsform som alternativ till intervallöpning. Nu undrar jag vilka växlar ni kör på under ett relativt hårt pass (du ska vara genomsvettig efteråt)?

  • Svar på tråden Spinning - vilka växlar kör ni på?
  • Anonym (Watt)
    Illusion skrev 2020-10-04 18:08:16 följande:

    Jag är ganska ny på spinning. Är en kul träningsform som alternativ till intervallöpning. Nu undrar jag vilka växlar ni kör på under ett relativt hårt pass (du ska vara genomsvettig efteråt)?


    Kul att du hittat en träningsform du gillar. Det finns flera olika märken på spinningcyklar så t ex växel 10 är inte samma sak från ett märke till ett annat.

    Kan cykeln mäta watt, se på det istället. Det mäter kraften du lägger i pedalerna. Ska allting vara superkontrakt ska cykeln dessutom vara kalibrerad och visa korrekt watt (eg en del av en hästkraft). Oftast är så inte fallet så en cykel kan visa annat wattvärde än en annan i samma sal. Men, jag brukar försöka välja samma cykel på passen.

    Vilket watt jag orkar med och kör på beror helt på vilken typ av intervall vi kör. De korta högre watt, de längre över t ex 4 min mindre.
Svar på tråden Spinning - vilka växlar kör ni på?