• Anonym (Irriterad)

    Första åderbråcket. Vad gör man?

    Jag uppptäckte idag till min stora fasa ett åderbråck på baksidan av min ena vad. Var ingen stor grej men jag kunde se en ojämnhet och känna en liten knöl under huden när jag tryckte på det. Borde inte bli förvånad eftersom min mamma hade jättestora problem med just åderbråck. Så nu till den stora frågan, hur blir jag av med det? Bor i Sthlm. Kan någon rekommendera nåt bra ställa där man snabbt och enkelt blir av med det? Vet inte om jag kan göra så jättemycket för att förebygga nya men tar gärna ändå emot tips. Jag är 45 år, normalviktig, röker och dricker ej, hyggligt aktiv som person men har ett stillasittande jobb.

  • Svar på tråden Första åderbråcket. Vad gör man?
  • Kexsmula

    Min brits väninna fick operera bort sina gratis efter att hon gick till doktorn och fejkgrät och sa att hon mådde så psykiskt dåligt av det att hon inte kunde leva med det, att det påverkade hela hennes vardag. Ett par år innan fick hon tittarna fixade gratis av samma anledning.

  • Anonym (Irriterad)
    Långbenopluto skrev 2020-10-05 09:44:29 följande:

    Börja använd kompressionsstrumpor redan idag.


    Tar kompressionsstrumpor bort den jag hittade eller hjälper det endast mot nya?

    Blev också väldigt konfunderad när jag låg i sängen igår och skulle hitta mitt åderbråck igen för då kunde jag minsann inte se det alls. 
  • Anonym (Irriterad)
    Kexsmula skrev 2020-10-05 10:08:50 följande:

    Min brits väninna fick operera bort sina gratis efter att hon gick till doktorn och fejkgrät och sa att hon mådde så psykiskt dåligt av det att hon inte kunde leva med det, att det påverkade hela hennes vardag. Ett par år innan fick hon tittarna fixade gratis av samma anledning.


    Tror inte jag lyckas få till nåt sånt om jag så storbölar hos doktorn med tanke på att det är ett enda litet åderbråck som jag hittat. Vet att min mamma gick till doktorn för sina jättestora åderbråck som hon hade besvär av eftersom hon gick hela dagarna på hårda golv i jobbet och benen kändes jättetunga, men hon fick minsann ingen hjälp ändå så det beror nog väldigt mycket på vilken läkare man har.
  • Anonym (Mähhh)
    Kexsmula skrev 2020-10-05 10:08:50 följande:

    Min brits väninna fick operera bort sina gratis efter att hon gick till doktorn och fejkgrät och sa att hon mådde så psykiskt dåligt av det att hon inte kunde leva med det, att det påverkade hela hennes vardag. Ett par år innan fick hon tittarna fixade gratis av samma anledning.


    Men fyffffffan alltså...
  • Kexsmula
    Anonym (Mähhh) skrev 2020-10-05 15:41:18 följande:

    Men fyffffffan alltså...


    Ja, denna kvinna är helt rubbad i huvudet och utnyttjar systemet så mycket hon kan. Hon hade problem med en tand som en bit lossnade av och fick den brillianta idén att köpa en burgare på MAX och beskyllde dem för att ha orsakat att tanden gick av och efter mycket tjat och prat med chefen fick hon MAX att stå för hennes tandvårdsräkning. Hon blev också mycket upprörd över att hon blev nekad barnbidrag från Slovenien då hon har dubbelt medborgarskap och bor här i Sverige och får redan barnbidrag härifrån. Det värsta är att hon är mor till min brors yngsta barn.

    Kan säga att jag gärna skulle vilja få mina tuttar fixade också, men jag har inte så kass moral att jag skulle ljuga och lipa för en läkare och säga att jag gråter hela tiden pga komplex och att det påverkar min psykiska hälsa så mycket att jag mår dåligt varje dag. Dessutom kan jag inte dra rasistkortet då jag är svensk. Har svårt att umgås med den människan.
  • Anonym (Jag)
    Kexsmula skrev 2020-10-05 10:08:50 följande:
    Min brits väninna fick operera bort sina gratis efter att hon gick till doktorn och fejkgrät och sa att hon mådde så psykiskt dåligt av det att hon inte kunde leva med det, att det påverkade hela hennes vardag. Ett par år innan fick hon tittarna fixade gratis av samma anledning.
    Fy fan säger jag med! Här sitter jag med ett magbråck jag mår skitdåligt över, men inte sjutton får jag det op:at inte!
Svar på tråden Första åderbråcket. Vad gör man?