Inlägg från: Nallekatt |Visa alla inlägg
  • Nallekatt

Dåligt resultat på KUB - väntar på NIPT svar

Hej, vet precis hur du känner, förra hösten fick jag också dåligt kub 1:9 för DS, detta bekräftades med NIPT och MKP, men jag gjorde nipt på vasamamma och behövde bara vänta 1 vecka.

Är nu gravid igen (12+0) och ska göra nipt på KS Solna imorgon, tar det verkligen 2 hela veckor att gå svar?! Förra gången gick det så sent att jag fick avbryta i vecka 17 och är verkligen inte sugen på att göra ett avbrytande så sent igen.(Eller öht såklart)

Vill gärna säga att det bara är att tänka positivt men det gör man inte i en sån sits, men det som hjälpte mig var att försöka hålla mig sysselsatt.

Önskar er lycka till!

• Nallekatt
    Kajjoh skrev 2020-10-09 18:09:04 följande:

Ville bara flika in att jag fått svar nu och det såg bra ut!! 10 dagar efter provet vid lunch var portalen man är hänvisad till uppdaterad! (Vi fick reda på att det blir en pojke oxå!)!

Lycka till i er väntan!

Grattis!

Lämnade mitt NIPT i onsdags så med lite tur får jag svar nästa vecka :)
  • Nallekatt
    Serafen skrev 2020-10-12 08:55:08 följande:

Grattis! Vilken lättnad det måste vara.

Jag är inne på dag 8 nu sedan jag tog provet. Jag hoppas verkligen att det kommer snart. Börjar bli riktigt nervös för att telefonen ska ringa.

I min erfarenhet (som bara fått dåliga besked tidigare) så är det att ju längre tid det tar innan svaret kommer desto bättre, håller tummarna :)
  • Nallekatt
    Serafen skrev 2020-10-14 20:25:50 följande:

9 dygn efter blodprovet kom resultatet. Blodprovet visade inga kromosomavvikelser och det är en pojke! Jag är så lättad. 

Grattis!

Ta och njut av graviditeten ordentligt nu:)

Själv har jag fortfarande inte fått svar, uppdaterar portalen 40ggr/dag ^^

Vilken tid på dygnet fick ni andra svar?
  • Nallekatt

Fick nyss svar ca 09.15, ska få en frisk liten tjej!

Är så glad :):):)

9dagar efter provsvaren kom svaret.

• Nallekatt
    Fruffe skrev 2020-10-16 11:18:04 följande:

Fick också besked vid nu! Vi väntar också en frisk liten tjej!!!!

Grattis till oss!

Stort grattis! :)
Svar på tråden Dåligt resultat på KUB - väntar på NIPT svar