Dåligt resultat på KUB - väntar på NIPT svar
Hej jag väntar oxå på Nipt, med kub-resultaten runt 1:300, typ. Blev så ställd så jag kommer inte ens ihåg siffrorna riktigt. Blev erbjuden nipt och lämnade blodprov direkt. Det va för en vecka sedan...
Hej jag väntar oxå på Nipt, med kub-resultaten runt 1:300, typ. Blev så ställd så jag kommer inte ens ihåg siffrorna riktigt. Blev erbjuden nipt och lämnade blodprov direkt. Det va för en vecka sedan...
Tack för att ni delar m er! Det BM sa när jag gick va att jag inte skulle googla runt en massa på detta.. hmmmm.
På fredag kan jag få svar som tidigast, det har då gått 10 dagar. Jag är 37 år och nackspalten tror jag va 3 mm. Blodproverna har jag inte koll på.
Ville bara flika in att jag fått svar nu och det såg bra ut!! 10 dagar efter provet vid lunch var portalen man är hänvisad till uppdaterad! (Vi fick reda på att det blir en pojke oxå!)!
Lycka till i er väntan!
9 dygn efter blodprovet kom resultatet. Blodprovet visade inga kromosomavvikelser och det är en pojke! Jag är så lättad.
Grattis!
Ta och njut av graviditeten ordentligt nu:)
Själv har jag fortfarande inte fått svar, uppdaterar portalen 40ggr/dag ^^
Vilken tid på dygnet fick ni andra svar?
Tog prov den 6/10 som Karolinska labb analyserade. Fick svar vid 12 klockan idag den 15/10. Testet visade på inga avvikelser. Så glad. Det har varit en jobbig väntan
Vi har också fått dåligt svar 1:4 2.9mm väntar på att ta prov för att se DS eller ej.
Men frågan är om det inte är DS så finns det förhöjd risk för hjärtfel eller annat. RUL är väl så pass sent att det är försent för abort om det visar sig vara missbildad eller stort hjärtfel etc.
Hur gör ni som fått svar på trisomierna? Firar ni eller blir det lång ångest och oro innan man att allt är grönt?