Dåligt resultat på KUB - väntar på NIPT svar
Hej TS och alla andra som skrivit.
Jag var på kub igår, fick höjd sannolikhet på 1:53. Väldigt irriterande ULBM på Ultraljuds Barnmorskorna i Liljeholmen. Började med att hon inte visste vad vi skulle göra på mitt besök. Verkade väldigt stressad.. hon mätte kanske ett par minuter.. kanske 10? Ville ringa sambon direkt men fick inte för hon vill vänta till sen? Sedan sa hon att detta kan ta en stund bli inte orolig om jag är borta förlänge.. 1 minut senare kom hon in väsandes om höjd sannolikhet, (gissar att hon sprang i korridoren). Hade då ringt sambon och såg därför hur länge vi pratat.. Berättade om 1:53 och slängt ur sig och frågade om Nipt utan att förklara något alls.. sen sprang hon i väg i korridoren igen, kom tillbaka och lämnade över papperna och bad mig klä på mig. Pratade något om en besökare som blev nöjd med sitt resultat på 1:10.. men då bokar jag in er på RUL om du vill? (Här är jag i chock)- väl ute i hallen kvittrar hon ?Baaaara att ringa om du undrar något? rakt ut i kylan med en lapp om att gå till labbet och göra Nipt.
Helt tom.. så sorgsen och förstår ingenting. Vi ångrar att vi gjorde det, känns så slarvigt gjort. Försökte logga in och se mina provsvar men det fanns inget..
I papperna fanns det info om att nackspalten var 2,5- och att jag blev framflyttad från 12+1 till 12+4. Nu bara hålla in tårarna och vänta på Nipt resultatet och inte ta ut för mycket i förväg. Men det är svårt att fungera och tårarna bara rinner.. det är vår första graviditet efter ett par års fram och tillbaka försök.
Serafen, hur har det gått för dig?
Jag försöker hålla mig sysselsatt och har en sambo som hjälper till med allt.. men det är inte lätt. Styrkekram till dig!