• Anonym (Ja du..)

Sjuksköterska som inte vill jobba med människor längre

Vad gör man, efter 6 år som sjuksköterska är jag helt slut och så trött på arbete med människor.. Vart tar man vägen? Skulle så gärna vilja ha ett administrativt arbete på kontorstider utan kontakt med patienter. Jag känner att jag håller på att gå in i väggen, jag har tidigare älskat att arbeta med människor men jag är så trött på att folk skriker, använder våld, svordomar, hot mm för saker som jag inte ens kan påverka som sjuksköterska.. Jag orkar inte mer.. Jag vet att kommentarer som "du borde ha tänkt på detta innan du började plugga/jobba" kommer att dyka upp men.. Jag trodde verkligen inte detta skulle hända. Önskar bara en paus på 1-2 år för att kunna komma på fötterna igen men ändå jobba som sjuksköterska.. Vilka typer av jobb är det man kan söka om man vill ha ett kontorsjobb som sjuksköterska? Snälla hjälp.

• Svar på tråden Sjuksköterska som inte vill jobba med människor längre
  • Solis14

Hej,

SOS alarm kanske? Eller 1177? Det är förvisso inga kontorstider men du slipper den direkta patientkontakten.

Har sett olika koordinerings-tjänster som legat ute där sjuksköterskeutbildningen är ett krav. Även enhetschefer kan med fördel ha en bakgrund som sjuksköterska.

• Anonym (lingonben)

Skolsköterska eller företagssköterska/företagshälsovård kanske vore nåt?

Lite mindre akuta uppgifter, fler friska personer i vardagen?

Vill du slippa människor alls så får du väl skola om dig till IT-sektorn och jobba med testning/script hemifrån eller nåt?

Här lite om var jobben finns kommande år:

www.saco.se/studieval/var-finns-jobben-i-framtiden/

• Anonym (lingonben)
    Anonym (lingonben) skrev 2020-10-06 20:41:20 följande:

Och så ett yrkestest:

www.studentum.se/yrkestest

Äsch, det var en sån som vill ha ens mail för svar, glöm det.
  • Liberté

Det söks med lykta efter forskningssjuksköterskor, det kanske vore något ?

Då kan du både arbeta inom lifescience och mot andra mål än de som finns på sjukhus.

• Anonym (Ja du..)

Tack så himla mycket för alla svar! Jag ska börja kolla runt lite närmare kring dom snarast. <3 

• Anonym (Ja du..)
    Anonym (lingonben) skrev 2020-10-06 20:36:36 följande:

Skolsköterska eller företagssköterska/företagshälsovård kanske vore nåt?

Lite mindre akuta uppgifter, fler friska personer i vardagen?

Vill du slippa människor alls så får du väl skola om dig till IT-sektorn och jobba med testning/script hemifrån eller nåt?

Här lite om var jobben finns kommande år:

www.saco.se/studieval/var-finns-jobben-i-framtiden/

Vilken typ av utbildning skulle krävas för att arbeta med testning/script? Är det en YH utbildning?
  • Anonym (En till)

Här har du en till!! Söker med ljus och lykta efter andra arbeten. Hittar typ bara administrativa assistenter och handläggare som kräver gymnasiekompetens. Tänker att de tycker man är överkvalificerad. Börjar tro att jag måste plugga igen för att få ett annat jobb. Men är inte så sugen :(

• Anonym (Ja du..)
    Anonym (En till) skrev 2020-10-06 21:31:27 följande:

Här har du en till!! Söker med ljus och lykta efter andra arbeten. Hittar typ bara administrativa assistenter och handläggare som kräver gymnasiekompetens. Tänker att de tycker man är överkvalificerad. Börjar tro att jag måste plugga igen för att få ett annat jobb. Men är inte så sugen :(

Trevligt men synd att det finns en till som känner likadant! Jag håller med att man inte är så sugen på att plugga flera år igen för att få ett annat jobb.
  • cosinus

Som tidigare nämnts så kan ju skolsköterska vara något. Eller rådgivning via telefon.

Annars tänker jag typ blodcentralen. Alla kommer dit frivilligt och jag tycker alltid det är superlugnt där. För all del ff människor dock.

Annars vet jag inte. För dåligt insatt.

Svar på tråden Sjuksköterska som inte vill jobba med människor längre