Inlägg från: caveat emptor |Visa alla inlägg
  • caveat emptor

För sträng?

CiaKinuski skrev 2020-10-07 15:49:47 följande:

Jag läste ett liknande inlägg innan jag skrev mitt inlägg så inga elaka kommentarer tack!! Ganska elakt sagt och tog åt mig att du skrev att jag inte ska ha hund och borde lämna den tillbaks till uppfödaren!! :(

Jag har mycket erfarenhet av hundar men inget liknande som min hund nu.  Har använt bara sådanna tips som jag läst och fått av bekanta!! Detta är ju inget jag vill göra mot henne men det är det som jag fårr höra av personer med ännu mer erfarenhet än vad jag har som sakt att de sätt jag nu använt ändast ska fungera så därför frågar jag ju hjälp för vet att de är fel!

Sluta gräla på valpen och framförallt, sluta vara fysisk mot henne! Läs på om positiv förstärkning och använd dig av avledning när hon gör något du inte vill att hon ska göra. Googla dig fram till vad det innebär om du inte förstår. Man ska heller inte straffa en valp, speciellt inte för att den inte är rumsren!

Att fortsätta på den inslagna vägen kommer leda till en stor, vuxen hund utan förtroende för dig, som är osäker och potentiellt kan bli farlig. Ta hjälp av vettiga människor och glöm allt vad dina bekanta har sagt. De är uppenbarligen okunniga. Det är ditt ansvar att läsa på och agera rätt mot din hund.
Svar på tråden För sträng?