Inlägg från: Anonym (U) |Visa alla inlägg
  • Anonym (U)

För sträng?

En hund av de raserna är ingen bra hund för nybörjare, eller för folk med dåligt tålamod. 

vad gäller kissa inne så är det ju så att man får ta ut valpen när den lekt, sovit och ätit. typ en gång i halvtimmen, sen en gång i timmen osv. Hon fattar inte att hon gör fel så att skälla fungerar inte..

Om du sätter upp en barngrind eller liknande där kattlådan sitter så att katterna kan slinka igenom men inte hunden så löser du lätt det problemet. 

• Anonym (U)

Ett tilläg. Att valpen går undan och kissar på ställen du ej hittar är troligtvis för att du skällt på den när den kissat inne. Om du ej gjort det utan bara tyst lyft ut den varje gång det hände så skulle hon istället för att lära sig att gömma det, lärt sig att hon ska gå till dörren. Nu är hon rädd och vågar inte markera att hon behöver gå ut.

• Anonym (U)
    CiaKinuski skrev 2020-10-07 21:15:21 följande:

Har tänkt på det jo att anmäla honom för det var ett vidrigt ställe och hundarna kan inte ha mått bra där :(
    Det var en släkting som sa att då hunden gör fel så ta i nackskinnet och visa vem bestämmer, men ska inte göra det nu då eftersom hon bara blir rädd för mig och annars också för att det finns andra sätt. Berömmer henne varje gång utomhus jo då hon gjort sina bestyr. Inomhus säger jag alltid "fy" om jag sir när hon gör sina bestyr men hon har bättre börja hålla sig än då som hon kom till mig.

Nu slog det mig en annan fråga. Hur ska jag få henne att sluta bita mina katter? De är bara kattungar också (5-6 månader gamla) så de är vana vid att hunden är här och de ger inte med klorna men de skriker då hunden tar rag i dem för hårt. Det är ena ungen som hon skärskilt alltid går till och tar i. :(

Är väldigt svårt det där. Det är naturligt för valpen att leka och kattungarna är,ju väldigt roliga och lockar till lek. Avleda är nog det enda sättet. Ta fram en leksak och kör lite lek

Och se till att katterna kan Komma undan till sitt eget lilla utrymme där de kan vila och hunden ej kan komma åt. Så de inte blir stressade
Svar på tråden För sträng?