• Linisen

Nätad balkong? Visa mig hur du har gjort, kattvänlig!!

Nu är våren på G och ut vill matte, husse och busiga kattbröder!!
    Nu bor vi på tredje våning och jag får hjärtsnörp varenda gång bröderna bus är ute och spatserar på balkongräcket!!

Visa mig hur DU har gjort med DIN balkong!
    Vad använder du för materiel, hur högt är det?
    Klättrar kissarna även på nätet ?

Hjälp mig, vill kunna ha öppet balkong dörren!!

Tacksam för hjälp!

Linisen

• Svar på tråden Nätad balkong? Visa mig hur du har gjort, kattvänlig!!
  • Majsan70

Vi köpte grönt hönsnät som vi stagat upp med två rundstavar o sen fäst i krokar i taket samt i krokar i sidan av balkonväggen samt i en träribba på andra sidan...Det är alltså nät ända upp till taket. Mycket smidigt och säkert för kissemissarna.

• Linisen

Mycket bra tips!

Fler med busiga katter och öppna balkongdörrar?

• Hjortrongull

Här nyttjas kycklingnät (det syns minst & är mer hållbart än grönt nät).
    Det är fastsatt med hjälp av vajer runt balkongen (från balkongräcket till taket - så att ingen ska kunna klänga över).
    Vid hörnen (balkongstolparna) och på vissa ställen i räcket har "buntband" nyttjats, så att hela härligheten ska sitta stadigt.
    Katterna är nöjda, jag har hjärtat på rätt ställe i kroppen & Paula är även hon inhägnad & behöver inte ha sin kycklingmamma med hela tiden....

• Fru Indosaurie

vi har hönsnät. Som sitter fast över hela balkongen.. alltså uppifrån och ner där det är öppet ut.
    Eller kanske är det kycklingnät som ovanstående skriver, för det är tunt och syns inte på håll.
    Vårat är fastsatt uppe med ståltråd och nere med ståltråd. Sitter jättebra utan att ha några andra stöttepelare, men det beror kanske på hur stor balkong man har?
    Katten rör aldrig det. Men skulle aldrig någonsin våga chansa och ha bara en bit uppsatt.

• Linisen

Hjortrongull!

Jag har ju dina fina bilder på mailen och ska absolut titta på dem igen, tack för att du mailade dem första gången!

Kramar

• Zemiramis

Kanontråd! Vi ska också näta in balkongen i väntan på att vi ska ha råd med inglasning. Var köper man höns/kycklingnät? Eg vill jag ha så tätt nät som möjligt så att även getingarna håller sig utanför. Då kanske även jag skulle våga mig ut på balkongen under sommaren.

• Micaela

Zemiramis: Kanske går att sätta upp myggnätt på något vis innanför hönsnätet....

• Zemiramis

Micaela: Det är ju en plan förståss. Det borde ju bara vara att nästa fast lite här och var, framför allt runt kanterna.

• Madeleonten

Vi har en balkong med både tak & sidor så det var ganska enkelt. Vi har satt en träram på sidorna & längst ner mot räcket. I taket har vi en stålvajer. Så är nätet ditsatt med häftpistol i träramen & vajern är trädd igenom. Vi har ända upp till taket.
    Nätet är grönt hönsnät, syns inte utifrån.

Svar på tråden Nätad balkong? Visa mig hur du har gjort, kattvänlig!!