• anonym978

    Någon annan som mår dåligt?

    Hej jag skriver här då jag inte har någon annanstans att vända mig. Har mått dåligt ett rätt långt tag och det började redan som 14 åring då jag började skära mig. Jag är nu 25 och vet inte riktigt hur jag ska hantera dethär längre. I min senaste relation var jag med en kille som fysiskt och psykiskt misshandlade mig och kunde bli rätt aggressiv vissa gånger. Vi gjorde tillslut slut (ett år sedan cirka) och sedan sista gången har jag bara känt mig helt tom. Har börjat dricka några glas vin när jag kommer hem från jobbet och det känns som det blir mer och mer. Kan ibland skada mig med närmsta objekt när det är riktigt dåligt allt för att försöka bli av med ångesten. Ingen vet och de som vet om vad som hände med mitt ex känns det som tycker allt är överspelat att jag borde kommit över detta redan och det som hänt har hänt. Jag har testat att prata med psykolog men känner inte att det hjälpt. Någon som vart/ är i en liknande situation som vill prata av sig om vad de gör för att må bättre eller för att se att det finns fler i samma situation. 

  • Svar på tråden Någon annan som mår dåligt?
  • Anonym (Anonym)

    Det som hjälpte mig var terapi. Jag hade inte någon fancy psykolog utan en helt vanlig socionom/kurator via öppenvården. Det som hjälpte i de samtalen var att hon långsamt vände min tankevärld, utan att jag ens märkte det själv faktiskt, men med tiden mådde jag allt bättre, slapp medicinering och sedan rullade det på av sig självt även utan terapi, även om det tog flera år till innan jag började känna mig mer normal igen.

    Om du ska prata med någon tror jag det spelar roll hur man klickar med varandra och om personen är duktig på det de gör, alltså för just dig, ställer rätt frågor, nystar på rätt sätt osv.

Svar på tråden Någon annan som mår dåligt?