• Fri 9 Oct 2020 09:40
    1791 visningar
    105 svar
    105
    1791

    BIM November 2020

    Startar en ny tråd för oss som väntar på BIM i November Glad

  • Svar på tråden BIM November 2020
  • Mon 2 Nov 2020 13:22
    #23

    Hallå.. Är inne på cykeldag 3 nu, inväntar med spänning på denna ägglossning Skrattande Har oregelbunden cykel pga pco så får se när den kommer. 

  • Mon 2 Nov 2020 22:19
    #24

    Hej!! 27 år gammal, BIM 23/11, första barnet. Tog ut hormonspiral tidigt i våras, har kört NC sedan dess i (undvik graviditetsläge). Tog ca 4 månader innan jag fick tillbaka min cykel. Planen var att påbörja denna resa efter vårt vårbröllop iår som blev inställt av corona. Bröllopet är framflyttat till vår 2021 men vill inte vänta mer om det tvingas ställas in ännu en gång gravid eller inte. Så nu påbörjar vi denna ovissa resa, läskigt och spännande på samma gång!

  • Tue 3 Nov 2020 10:02
    #25

    BIM idag och negativt test. Jaja. Det KAN ju fortfarande visa sig bli ett positivt test. Ingen mens heller och den brukar vara punktlig. Nåja, vi ser ju....

  • Tue 3 Nov 2020 11:14
    #26

    Jag fick en temperaturdipp i morse (äl+9) och igår fick jag, vad jag tror, en lätt nidblödning. Fram till idag har min temperatur varit stadigt hög och jag hoppas att den stiger igen imorgon :) jag känner mig väldigt otålig och förväntansfull nu!

    Tänkte avvakta med att ta ett test till helgen, men skulle min temperatur stiga imorgon kan det eventuellt bli ett test redan då :)

  • Wed 4 Nov 2020 18:37
    #27

    Cykeldag 8 här. Borde vara ca en vecka kvar till ägglossning men har idag fått väldigt vattnigt sekret. Kanske kommer ägglossning tidigt denna månad. Haft lite varierande follikelfas senaste tiden.

    Brukar ni få fertilt sekret redan en vecka innan äl?

  • Wed 4 Nov 2020 20:34
    #28

    Hoppar in här jag med! Snälla kan någon hjälpa mig tyda mina symtom eller vad det nu är som pågår...för jag fattar inget.

    31 år, försöker med andra barnet (detta är nionde försöket). Bim i söndags. Tagit graviditetstest tre gånger, senast imorse, alltså bim+3. Har sedan mer än en vecka tillbaka upplevt som en tomhetskänsla i magen, illamående som tilltagit (igår kväll trodde jag att jag skulle kräks), brösten är svullna men gör inte ont, molvärk varje dag (inte som mensvärk utan lättare).

    Är hoppet ute denna gång? Min mens är ganska regelbunden, men kan klart vara några dagar sen. Att det blev negativt på testet imorse gjorde att hoppet dog ganska mycket, men att jag mår så illa stundtals och är mer hungrig gör ju att hoppet fortfarande lever.

    Någon som testat negativt efter bim för att seb några dagar senare testat positivt? Förra graviditeten väntade jag till bim+5 och fick positivt. Känns inte som det kommer ske den här gången..

  • Wed 4 Nov 2020 21:01
    #29
    Mamma91a skrev 2020-10-30 21:29:51 följande:

    Mensen dök upp 4 dagar tidigt i onsdags. Känns som ett slag i magen.

    Gång på gång dyker mensen upp och blir vi gravida får vi missfall.

    Nu ska jag börja tempa och pricka in ägglossning och använda progesteronkräm.

    Hoppas att november är månaden då vi får vårt plus.


    All styrka till dig! Usch, två missfall.

    För mig är just nu längtan efter ett syskon starkare än när vi försökte med dottern. Sån stor längtan, hela min kropp värker. Jag är såååå ledsen att det inte går...
  • Wed 4 Nov 2020 21:17
    #30
    Äit skrev 2020-10-30 14:14:06 följande:

    Jag har fyra barn sen tidigare, tre som lever. Mellan trean och fyran (som dog i magen) hade jag tre missfall. Läkarna misstänkte att det hade med min sköldkörtelhormonnivå att göra. Vi är inte utredda eller så men när jag fick levaxin att äta i början av graviditet med vårt fjärde barn, så gick ju graviditeten bra (det var andra orsaker till att vi inte fick behålla honom). Man kollade även andra saker på mig då, vitaminer, järn, kalcium etc.  Så det är mitt tips, kontakta läkare o be att få kolla just sköldkörteln och de vanligaste vitaminer/mineraler. Lycka till, hoppas det tar sig denna månad <3 


    Skönt att du fick svar på vad felet va. Jag äter redan levaxin och jag har kollat mina värden och dom är bra. Jag antar att jag bara behöver låta kroppen ga sin tid
  • Wed 4 Nov 2020 21:18
    #31
    MrsPotter skrev 2020-11-04 21:01:37 följande:

    All styrka till dig! Usch, två missfall.

    För mig är just nu längtan efter ett syskon starkare än när vi försökte med dottern. Sån stor längtan, hela min kropp värker. Jag är såååå ledsen att det inte går...


    Ja det är otroligt tufft. Hoppas att vi alla får det vi längtar mest efter denna månad.
  • Thu 5 Nov 2020 05:33
    #32
    +1

    Jag plussade igår med cb testa tidigt och graviditeten bekräftades idag när jag även fick ett plus på cb digital! :D så lycklig!

Svar på tråden BIM November 2020