Inlägg från: Anonym (Icke-könsfråga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Icke-könsfråga)

    Att bara ibland skriva ner sina känslor på sociala medier - Är det patetisk och omanligt om det kommer ifrån en man?

    Jag tycker inte att det är en könsfråga. Dock tycker jag att det är lite gränslöst när folk skriver om liknande på sociala medier, man som kvinna. Hjälper det att få cyberkramar tror du? Jag tänker att folk scrollar vidare och gillar nästa inlägg utan närmare tanke och det skulle inte ge mig så mycket. Då hade jag hellre pratat med en vän eller släkting. Eller bara skrivit för mig själv. Men det är ju jag det. Det värsta som kan hända är väl att någon höjer på ögonbrynet, inte värre än så. Har noll med manlighet att göra.

  • Anonym (Icke-könsfråga)
    Anonvm skrev 2020-10-13 22:46:41 följande:
    Oftast ser jag liknande beteende just på sociala medier som rent fiskande efter uppmärksamhet och/eller "sympati hetsande".

    Könet på den som postar spelar mindre roll, det är beteendet i sig jag har problem med.

    Givetvis är det positivt att bearbeta djupa känslor som dramtiska psykiska trauman ibland orsakas av fruktasnsvärda händelser i våra liv, att då prata om dessa är nästan uteslutande mycket postivt.
    Med allt har sin plats, detta är inget som du skriker högljutt rakt ut, detta är något man gör med nära vänner o familj, öga mot öga.
    Ja du skrev det bättre än jag kunde. Sympati-hetsande är exakt vad det är.
Svar på tråden Att bara ibland skriva ner sina känslor på sociala medier - Är det patetisk och omanligt om det kommer ifrån en man?