Inlägg från: bananmilkshake |Visa alla inlägg
  • bananmilkshake

Sambon förstör min sömn!

Herregud, har vi samma sambo? Min snarkar också och rycker så sängen skakar. Jag är otroligt lättväckt och vaknar av minsta lilla. Har öronproppar varje natt men som du säger så hörs det ju rakt igenom och dessutom får jag sån fruktansvärd värk i öronen av dom efter några timmar att jag måste ta ur dom, eller tar ur dom i sömnen och sen förstås vaknar av snarkningarna. 

Vi har ett gästrum mittemot sovrummet men det försvinner ju lätt några timmars sömn på att byta sovplats, tända en lampa, behöva bädda lite snabbt och sen försöka somna om. Vi har inga barn än men jag fasar för tanken på att vi då typ aldrig mer kommer kunna sova ihop för jag måste ligga i ett annat rum. 

• bananmilkshake
    Litorina skrev 2020-10-16 08:55:59 följande:
    Silikonproppar är snällare mot öronen. I alla fall för mig. De ska inte tryckas in i hörselgången. Men din sambo behöver så klart också söka vård.

Jag tjatade i många år på min sambo att gå till läkaren. Han kom iväg först efter att en övernattande gäst sa åt honom. Sen fick han tonsillerna bortopererade och det blev mycket bättre.
    Ja, såna man bara täpper till utanpå hörselingången? Jag har såna! Har tänkt många vakna nätter att jag ska prova dom, men glömmer alltid bort. Tack för tipset, ska genast leta fram dom. :) 

Ja, jag får prata med honom. Han är läkare själv så det är lite ironiskt, tydligen är dom sämst av alla på att söka vård när dom behöver. Samtidigt snarkar han inte jättehögt egentligen, men jag vaknar så otroligt lätt, av allt. 
  • bananmilkshake
    MeandHim skrev 2020-10-16 13:15:55 följande:
    Samma här, får oxå ont i öronen av öronproppar. Köpte några rosa som vax på apoteket vilket har funkat rätt bra, däremot smälter dom lite av kroppsvärmen efter ett tag :p

Men ja, sjukt störande!!!
    Jättekonstig smärta, det blir liksom värre efter jag tagit ut dom, får du också så? :o Ja, såna man bara täpper till? Jag ska prova såna inatt! 
Svar på tråden Sambon förstör min sömn!