• MeandHim

    Sambon förstör min sömn!

    Min sambo snarkar som ett helt rockband! Sover han på soffan utanför sovrummet kan jag vakna av hans snarkningar, trots att jag har öronproppar och stängd dörr!

    Det andra som nästan är mer irriterande är hans jävla ryckningar! Ni vet när man håller på att somna och hela kroppen rycker till, så kan han hålla på i TVÅ timmar... kanske längre men efter två timmar är jag så jävla irriterad att jag lägger mig på barnens rum.

    Vi har barn sen tidigare, ska ha bebis i januari och flytta ihop i samma veva. VAD kan man göra åt detta? Jag blir knäpp om jag inte får sova!

    Kan tillägga att vi har en ny dyr säng som ska minska vibrationer från tex partner när man vänder sig om, men när han rycker så rycker det i hela sängen ändå.

    Snälla hjälp om Nån har tips?!

  • Svar på tråden Sambon förstör min sömn!
  • LadyJane
    BuoBä skrev 2020-10-13 22:51:18 följande:
    Skicka honom till vårdcentralen för utredning!
    Det enda och självklara rådet!

    Ts vad tänker du själv, att något mystiskt örtte ska förbättra situationen? För jag antar att ni provat ungefär allt och lite till...
  • Rally12

    Hej!

    Kan kanske vara sömnapné.Det är nog bra att utreda så han får behandling .Hoppas ni får hjälp

  • Gizmo

    Om han har testat alla hjälpmedel som finns, är det enda som hjälper att gå ned i vikt - om han nu är överviktig.

  • Mortiscia80

    Första steget är en utredning hos läkare. Andra steget är separata sovrum, i olika ändar av hemmet om det är möjligt.

  • MeandHim
    BuoBä skrev 2020-10-13 22:51:18 följande:

    Skicka honom till vårdcentralen för utredning!


    Rally12 skrev 2020-10-13 23:15:29 följande:

    Hej!

    Kan kanske vara sömnapné.Det är nog bra att utreda så han får behandling .Hoppas ni får hjälp


    Ja jag har funderat på om det kan vara det för ibland låter det SÅ högt och jag tror han har små andningsuppehåll ibland.
  • MeandHim
    Gizmo skrev 2020-10-14 07:59:22 följande:

    Om han har testat alla hjälpmedel som finns, är det enda som hjälper att gå ned i vikt - om han nu är överviktig.


    Nej han är inte överviktig, snarare åt det smalare hållet. Men väldigt Mkt stress om det kan vara en orsak kanske?
  • MeandHim
    LadyJane skrev 2020-10-13 22:55:15 följande:

    Det enda och självklara rådet!

    Ts vad tänker du själv, att något mystiskt örtte ska förbättra situationen? För jag antar att ni provat ungefär allt och lite till...


    Han har varit hos läkare för benen för många år sen och fick som svar att det var ?restless legs? men tycker det blivit väldigt Mkt värre... kanske är det stress som gör att han typ ligger på spänn?!
Svar på tråden Sambon förstör min sömn!