Är min man bra?
Ärligt talat tycker jag att det är en tråkig inställning...
Det beror på vad du värderar om din man är bra nog för dig.
Mitt förra förhållande var med en man som var lite som din, inte världens mest verbala och djupa. Han var bra på att visa kärlek genom handlingar men slöt sig om jag ville diskutera mer på djupet. Min nuvarande är extremt lik mig, vår relation är hetsig och passionerad. Den nya är mycket verbal och behärskar språk mycket väl, har ett känslomässigt djup jag nästan inte visste var möjligt. Då borde väl allt vara perfekt nu eftersom jag längtat så efter den typen av intensiva uttrycksfulla relation? Njae...det finns nackdelar jag aldrig har tänkt på i tidigare relationer, nya partnern är på gränsen till för svartsjuk och vet precis vilka knappar jag har som gör mig upprörd när dom trycks på. Ja, topparna är fantastiska men dalarna är mycket djupare.
Så ett mellanting är väl det optimala. Det är svårt det där, ert barn får en kärnfamilj med er men tiden går fort och det som var nog för år sedan behöver inte vara det nu. Om ni har/får en otillfredställande relation så kan det ändå bli så att den går i stöpet för att då börjar ni båda att bli mottagliga för andra.
Men ja.. han är en bra man. Någon man kan lita på till 120% och som alltid finns där. Sen saknar jag som sagt ett sorts djup. Jag älskar att diskutera och har verkligen försökt dra igång samtal men han är inte sån. Vi har inga gemensamma intressen, han har inget behov av det säger han eftersom vi gör Mycket saker på egen hand och umgås på kvällarna.. Han ser inte något behov av att typ spela golf ihop. Han är lite.. ospontan och tråkig ibland? Ibland saknar jag lite go, lite fart och någon som bara hittar på saker. Som tar min hand och bara bestämmer. Som vågar säga till mig, utmana mina åsikter och kan sätta mig på plats. Högt och lågt. Känslor. Passion. Jag vet inte...
med sånt kanske det följer mindre kul sidor och sätt också?