• Anonym (MoiraAa)

    Är min man bra?

    Jag har bara varit tillsammans med en man annan innan den man jag är med nu. Jag är 29 år och är alltså inte jätteerfaren. Jag har börjat få "dumma" tankar om att jag är nyfiken på andra än den man jag har, även fast jag vet att han är en bra man.

    Kanske kan ni få mig att vakna? Är min man bra och bör jag vara rädd om honom? Ni som haft många har ju mer att jämföra med. Vill inte göra något jag kanske kommer ångra.

    Det positiva med honom:
    Han har ett jättebra jobb som han verkligen brinner för. Han är flitig och ansvarsfull. Han ställer alltid upp och skulle springa över hela jordklotet för min skull. Han är ärlig och lojal och kärleksfull. Han tycker jag är den vackraste kvinnan på jorden. Skulle aldrig någonsin vara otrogen, finns inte på kartan. Han är hurtig och ligger inte och latar sig på soffan och kollar fotboll direkt. Han köper ibland med sig blommor hem "bara för att" och försöker vara romantisk även om han egentligen inte är det. Han är snäll och hjälper till i hemmet, städar osv utan att jag behöver be om det. Han är världens finaste pappa till vårt barn, han leker och engagerar sig  till 110 % och hittar på roliga saker.

    Det jag har stört mig lite på..eller som jag önskar:
    Är att vi skulle diskutera mer och ha djupare samtalsämnen. Att vi klickade lite djupare på nått sätt. Att han på riktigt ville lära känna mig utan och innan och mina åsikter om saker. Att vi skojjade mer med varann och var lite busiga, att man kunde tjafsa och bli sams igen. Att han "förde" mer och var lite mer manlig på nått vis. Lite jävlar anamma och spontan. Ibland känner jag att attraktionen tryter.. Jag önskar att han tränade mer. Jag är väldigt svag för ett vackert yttre och kan lätt tappa attraktionen har jag märkt.

    Hur hade ni tänkt kring min man..? Jag vill inte vara naiv och tro att alla män där ute är fantastiska men inte heller bli hemma-blind.

     

  • Svar på tråden Är min man bra?
  • Anonym (vad)
    Anonym (Nöjd din inte med mindre) skrev 2020-10-15 06:43:49 följande:

    En man som hjälper till i hemmet borde inte vara på plussidan. Med den inställningen så är hemmet ditt och han en besökare.

    Det går att få allt. Jag är på 10 året med en makäke som har allt. Han är romantisk, framgångsrik, snygg, vältränad, lång, ställer upp för alla, rolig, en underbar pappa till våra två små barn, gör vad som behövs på gården,osv.

    Jag var kräsen och letade länge. Jag vägrade få barn och gifta mig med någon som inte var den bästa :)

    Min make hade inte kunnat vara bättre ens om jag lämnade in en beställning till en allsmäktig skapare :)


    Vad hade du gjort om han inte dykt upp då?
  • Physalis

    Jag tycker inte man ska vara så tacksam och imponerad för att ens partner är en vettig människa. Som någon sa, han verkar vettig och snäll men tråkig för dig. Du söker något mer egentligen.

    Eftersom ni ändå har barn så kan du ju försöka få honom att göra grejerna du saknar. Ta upp det på allvar.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Nöjd din inte med mindre)
    Anonym (vad) skrev 2020-10-15 19:26:20 följande:
    Vad hade du gjort om han inte dykt upp då?
    Då hade jag låtit bli att skaffa barn. Jag ville inte ha barn till vilket pris som helst. Jag ville bara ha barn om jag kunde ge barnen den bästa pappan, den mest kärleksfulla familjen osv.
  • jrockyracoon
    Anonym (MoiraAa) skrev 2020-10-14 13:33:53 följande:

    Jag har bara varit tillsammans med en man annan innan den man jag är med nu. Jag är 29 år och är alltså inte jätteerfaren. Jag har börjat få "dumma" tankar om att jag är nyfiken på andra än den man jag har, även fast jag vet att han är en bra man.

    Kanske kan ni få mig att vakna? Är min man bra och bör jag vara rädd om honom? Ni som haft många har ju mer att jämföra med. Vill inte göra något jag kanske kommer ångra.

    Det positiva med honom:
    Han har ett jättebra jobb som han verkligen brinner för. Han är flitig och ansvarsfull. Han ställer alltid upp och skulle springa över hela jordklotet för min skull. Han är ärlig och lojal och kärleksfull. Han tycker jag är den vackraste kvinnan på jorden. Skulle aldrig någonsin vara otrogen, finns inte på kartan. Han är hurtig och ligger inte och latar sig på soffan och kollar fotboll direkt. Han köper ibland med sig blommor hem "bara för att" och försöker vara romantisk även om han egentligen inte är det. Han är snäll och hjälper till i hemmet, städar osv utan att jag behöver be om det. Han är världens finaste pappa till vårt barn, han leker och engagerar sig  till 110 % och hittar på roliga saker.

    Det jag har stört mig lite på..eller som jag önskar:
    Är att vi skulle diskutera mer och ha djupare samtalsämnen. Att vi klickade lite djupare på nått sätt. Att han på riktigt ville lära känna mig utan och innan och mina åsikter om saker. Att vi skojjade mer med varann och var lite busiga, att man kunde tjafsa och bli sams igen. Att han "förde" mer och var lite mer manlig på nått vis. Lite jävlar anamma och spontan. Ibland känner jag att attraktionen tryter.. Jag önskar att han tränade mer. Jag är väldigt svag för ett vackert yttre och kan lätt tappa attraktionen har jag märkt.

    Hur hade ni tänkt kring min man..? Jag vill inte vara naiv och tro att alla män där ute är fantastiska men inte heller bli hemma-blind.

     


    Det spelar väl ingen roll om alla andra i hela världen tycker att din man är bra om du själv inte gör det, eller hur? Det är ju du som ska leva med honom.

    Sedan får jag en känsla av att ni saknar ett gemensamt mål att tillsammans sträva mot. Vart är ni på väg i er gemensamma resa? På vilket sätt utvecklas ni? Är ni på väg mot något djupt och fint som växer för varje dag, eller står ni och stampar på samma fläck?.

    Om det är så att ni inte utvecklas i rätt riktning så är det något ni behöver arbeta med. Vilka drömmar och mål har han i relationen? Vilka drömmar och mål har du i relationen? Hur kan ni jobba mot att nå dit ni båda vill?

    Om du känner att ni har stagnerat utvecklingsmässigt i relationen, att ni inte fortsätter att utvecklas och utforska varandra, så kanske det är orsaken till att din attraktion börjar tryta. Kanske ett sätt att jobba med problemen kan vara att gå familjeterapi.

    Om ni inte klarar av att vända er situation till något bra, kanske ni behöver separera. Men jag tror att det skulle vara dumt att slänga bort allt ni har innan att undersöka vilka möjligheter ni har att söka efter en förändring. Kan han bli den rätta för dig i framtiden och kan du bli den rätta för honom? Det är den frågan ni behöver hitta ett svar på.
  • Rosahjorten

    Ni verksr ha en bra relation, så varför postar du en tråd här istället för att prata med din man?

    Om du inte kan kommunicera med din närmsta familj. Vad är poängen?

  • Anonym (Kalle)

    Det är nästan otäckt att läsa om hur kvinnor diskuterar sina män. Det låter ungefär som att man diskuterar avelshingstar. Utifrån det perspektivet kan man förstå alla män som skriver här när deras partner "tröttnat" på sex.
    Tyvärr fungerar kvinnor på det sättet - efter några år i förhållandet börjar kvinnan att hitta fel på mannen som gör att han inte duger längre. Kvinnor analyserar och bedömer - uppfyller inte mannen kravlistan så tröttnar kvinnan på sexet. Ofta lever hon kvar i förhållandet av bekvämlighet eftersom hon kanske ändå inser att hon inte hittar någon bättre. Men hon lägger sexet på sparlåga och gör vad som förväntas men inte mer. Eller så ger hon sig ut och jagar den perfekta mannen som attraherar henne sexuellt.
    Man ser tecken på det redan i tidig ålder - unga tjejer har ofta en eller flera "idoler" som dom är kära i på avstånd.

    Jag tror att män har ett helt annat synsätt - vi accepterar vår partner även om det finns saker som inte är helt perfekt - vi gör helt enkelt inte den typen av "bedömningar" som kvinnor gör.

  • Anonym (Saga)

    Alltså anar inte hur bra han är, i iallafall ur mina preferenser. Allt du radar upp i hans positiva egenskaper tillhör nog dessutom ovanlighetens för män i allmänhet.

    Jösses, en annan får vara tacksam om mannen köper hem den sortens mjölk jag ber om. Frågar jag om han kan köpa några godisbitar till mig när han ändå ska posta ett paket säger han nej, det är onödigt och lite pinsamt att handla för en sån liten summa. Och eftersom han själv inte ska ha godis så blir det inget. Man ba tack, du kan då verkligen skämma bort mig. Suck.

    Så var väldigt glad över din mans egenskaper, de där växer inte på trän.

  • Anonym (Sad)

    Du har inte funderat på  att prata med honom om det du känner?

    Visa den här tråden, låt honom läsa vad du tycker om honom.

    Sen är jag fundersam på hur du tänker, vill starta gräl för att bli sams?
    Tycker att du ska vara djävligt försiktig med det, du kan öppna Pandoras ask

    Hur länge har ni varit ihop?

  • Anonym (MD)
    Anonym (Saga) skrev 2020-10-16 15:40:06 följande:

    Alltså anar inte hur bra han är, i iallafall ur mina preferenser. Allt du radar upp i hans positiva egenskaper tillhör nog dessutom ovanlighetens för män i allmänhet.

    Jösses, en annan får vara tacksam om mannen köper hem den sortens mjölk jag ber om. Frågar jag om han kan köpa några godisbitar till mig när han ändå ska posta ett paket säger han nej, det är onödigt och lite pinsamt att handla för en sån liten summa. Och eftersom han själv inte ska ha godis så blir det inget. Man ba tack, du kan då verkligen skämma bort mig. Suck.

    Så var väldigt glad över din mans egenskaper, de där växer inte på trän.


    Man får det man accepterar. En sådan man som du beskriver skulle inte ens komma innanför dörrn så att säga. Skulle sållats bort för längesen och jag har aldrig stött på en sån man heller och tror knappast det handlar om tur. Män behandlar en så som du behandlar dig själv. Jag har självrespekt och ett hälsosamt självförtroende.

    Tycker synd om dig som accepterar den behandlingen.

    Alla män jag varit med har gjort det ts beskriver, det är liksom minimum krav.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Mini) skrev 2020-10-15 06:48:31 följande:

    Det beror på vad du värderar om din man är bra nog för dig. 

    Mitt förra förhållande var med en man som var lite som din, inte världens mest verbala och djupa. Han var bra på att visa kärlek genom handlingar men slöt sig om jag ville diskutera mer på djupet. Min nuvarande är extremt lik mig, vår relation är hetsig och passionerad. Den nya är mycket verbal och behärskar språk mycket väl, har ett känslomässigt djup jag nästan inte visste var möjligt. Då borde väl allt vara perfekt nu eftersom jag längtat så efter den typen av intensiva uttrycksfulla relation? Njae...det finns nackdelar jag aldrig har tänkt på i tidigare relationer, nya partnern är på gränsen till för svartsjuk och vet precis vilka knappar jag har som gör mig upprörd när dom trycks på. Ja, topparna är fantastiska men dalarna är mycket djupare.

    Så ett mellanting är väl det optimala. Det är svårt det där, ert barn får en kärnfamilj med er men tiden går fort och det som var nog för år sedan behöver inte vara det nu. Om ni har/får en otillfredställande relation så kan det ändå bli så att den går i stöpet för att då börjar ni båda att bli mottagliga för andra. 


    Detta är intressant! Jag har en man som är som ditt ex. Precis som du gjorde saknar jag att han uttrycker lite mer, överraskar mig, hade önskat att han inte är så förutsägbar. Han är så sparsam med komplimanger (existerar inte) och visar inga större kärleksyttringar men än just i handling.

    Han är inte verbal alls.

    Dock utstrålar han en slags manlighet som tänder mig så in i.....

    Så, har tänkt många gånger, kommer detta räcka för mig? Kan jag finna mig i att ALDRIG få känna mig speciell för honom? Har också funderat på hans fördelar som jag kanske skulle sakna i en man som din nuvarande...

    Han är trygg och pålitlig, har ordning och reda och nån man kan luta sig mot rent praktiskt. Han är motsatsen till flummig och är jordnära, strategisk och det är lätt att få en fungerande vardag med honom. Han är kärleksfull och omtänksam men på "sitt sätt". Inte svartsjuk och respekterar mina behov.

    Vad väger tyngst? Om man tänker på sikt och att leva ett liv med varandra, skapa en familj..

    Trygghet vs passion? Nu har vi bara vart ihop ca 2 år men attraktionen är som sagt stark och så har jag inte känt för tidigare partners. Frågan är var man ska lägga ribban. Ska man ta vara på att man har starka känslor trots många olikheter...

    Hur vet man att man kan hitta ett mellanting som har alla dessa sidor? Det kan man ju aldrig garantera.
  • jrockyracoon
    Anonym (Funderar) skrev 2020-10-16 17:27:05 följande:
    Detta är intressant! Jag har en man som är som ditt ex. Precis som du gjorde saknar jag att han uttrycker lite mer, överraskar mig, hade önskat att han inte är så förutsägbar. Han är så sparsam med komplimanger (existerar inte) och visar inga större kärleksyttringar men än just i handling.

    Han är inte verbal alls.

    Dock utstrålar han en slags manlighet som tänder mig så in i.....

    Så, har tänkt många gånger, kommer detta räcka för mig? Kan jag finna mig i att ALDRIG få känna mig speciell för honom? Har också funderat på hans fördelar som jag kanske skulle sakna i en man som din nuvarande...

    Han är trygg och pålitlig, har ordning och reda och nån man kan luta sig mot rent praktiskt. Han är motsatsen till flummig och är jordnära, strategisk och det är lätt att få en fungerande vardag med honom. Han är kärleksfull och omtänksam men på "sitt sätt". Inte svartsjuk och respekterar mina behov.

    Vad väger tyngst? Om man tänker på sikt och att leva ett liv med varandra, skapa en familj..

    Trygghet vs passion? Nu har vi bara vart ihop ca 2 år men attraktionen är som sagt stark och så har jag inte känt för tidigare partners. Frågan är var man ska lägga ribban. Ska man ta vara på att man har starka känslor trots många olikheter...

    Hur vet man att man kan hitta ett mellanting som har alla dessa sidor? Det kan man ju aldrig garantera.
    Mitt svar är att man behöver söka gemensam utveckling. Utvecklas man tillsammans kommer många saker man söker idag bli uppfyllda imorgon och sannolikheten att man tröttnar är liten.

    Men om man utvecklas åt olika håll eller stagnerar och allt förblir likadant, då kommer man inte att förbli spännande för varandra och relationen har mindre potential.

    Att din man inte är verbal gör det sannolikt svårt att utvecklas tillsammans. Jag skulle inte kunna leva med en icke kommunicerande person av just den anledningen. Passion dör, gemensam utveckling i en kärleksfull relation består.

    Just därför skjuter många inlägg i den här tråden vid sidan av målet. Man frågar sig: Har min man alla de egenskaper som jag önskar/behöver? Det är ett statiskt tänkande. Man skulle istället fråga: Utvecklas jag och min man tillräckligt mycket i den riktning som vi båda behöver för att skapa en fin och långsiktig kärleksrelation.

    En relation är eller borde vara en gemensam resa.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (MD) skrev 2020-10-16 17:23:59 följande:

    Man får det man accepterar. En sådan man som du beskriver skulle inte ens komma innanför dörrn så att säga. Skulle sållats bort för längesen och jag har aldrig stött på en sån man heller och tror knappast det handlar om tur. Män behandlar en så som du behandlar dig själv. Jag har självrespekt och ett hälsosamt självförtroende.

    Tycker synd om dig som accepterar den behandlingen.

    Alla män jag varit med har gjort det ts beskriver, det är liksom minimum krav.


    Alltså accepterar och accepterar. Vad skulle du göra? Kräva uppvaktning trots att han menar att " det inte är hans grej"? Bli sur och arg? Han vet att jag blir glad och känner mig uppskattad av små saker i vardagen så som TS beskriver att hennes sambo gör. Men min man verkar inte ha lust att ge mig detta, eller om det är motivation i stort. Eller så är han "bara" extremt trög trots många samtal om vad som gör mig glad resp låg i vår relation.
  • Anonym (Funderar)
    jrockyracoon skrev 2020-10-17 09:31:03 följande:

    Mitt svar är att man behöver söka gemensam utveckling. Utvecklas man tillsammans kommer många saker man söker idag bli uppfyllda imorgon och sannolikheten att man tröttnar är liten.

    Men om man utvecklas åt olika håll eller stagnerar och allt förblir likadant, då kommer man inte att förbli spännande för varandra och relationen har mindre potential.

    Att din man inte är verbal gör det sannolikt svårt att utvecklas tillsammans. Jag skulle inte kunna leva med en icke kommunicerande person av just den anledningen. Passion dör, gemensam utveckling i en kärleksfull relation består.

    Just därför skjuter många inlägg i den här tråden vid sidan av målet. Man frågar sig: Har min man alla de egenskaper som jag önskar/behöver? Det är ett statiskt tänkande. Man skulle istället fråga: Utvecklas jag och min man tillräckligt mycket i den riktning som vi båda behöver för att skapa en fin och långsiktig kärleksrelation.

    En relation är eller borde vara en gemensam resa.


    Ja det var klokt skrivet. Jag tror inte heller på att ens parter ska ha "de och de" egenskaperna för att han ska vara rätt utan det är vissa grundläggande saker som behöver finnas och resten är att vårda det man har, bestämma sig och aktivt välja varandra. Hela tiden.

    Ja dessvärre är det en stor riskfaktor att han inte är verbal och kommunikativ. Det försvårar en hel del.

    På vilket sätt menar du att man ska utvecklas tillsammans, kan du ge nåt konkret exempel?
  • Anonym (undrande)
    Anonym (Funderar) skrev 2020-10-16 17:27:05 följande:
    ----

    och visar inga större kärleksyttringar men än just i handling.
    -----
    Varför räcker inte det för många kvinnor undrar jag? det verkar vara väldigt många kvinnor som vill ha massa fina och kärleksfulla ord hit och dit och det ska läggas ut offentliga kärleksförklaringar på sociala medier och allt möjligt, men vad är det bra till egentligen? Det verkar mest ytligt tycker jag, som ett spel för kulisserna.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (undrande) skrev 2020-10-18 11:18:37 följande:

    Varför räcker inte det för många kvinnor undrar jag? det verkar vara väldigt många kvinnor som vill ha massa fina och kärleksfulla ord hit och dit och det ska läggas ut offentliga kärleksförklaringar på sociala medier och allt möjligt, men vad är det bra till egentligen? Det verkar mest ytligt tycker jag, som ett spel för kulisserna.


    Jag vill inte behöva gissa om han tycker om mig. Jag är ingen tankeläsare. Känner jag att jag tycker om honom vill jag säga det till honom och jag undrar varför man inte vill säga nåt som skulle göra den andre glad? Varför är det så förbaskat svårt att ge för män?

    Jag kräver inte massa fina ord. Men något enstaka ibland hade ju gett relationen lite liv. Sociala medier skiter jag fullständigt i, har inget intresse i vad andra ser men JAG vill känna att han tycker om mig. Annars blir det ju problem.

    Men tack för att du delar med dig, jag sliter mitt hår för att förstå hur män funkar och är tacksam över att höra andra perspektiv.

    Du känner inte alls att du blir glad om din tjej säger att hon älskar dig? (Utgår från att du är man).
  • Tecum
    Anonym (Funderar) skrev 2020-10-18 12:11:49 följande:
    Jag vill inte behöva gissa om han tycker om mig. Jag är ingen tankeläsare. Känner jag att jag tycker om honom vill jag säga det till honom och jag undrar varför man inte vill säga nåt som skulle göra den andre glad? Varför är det så förbaskat svårt att ge för män?

    Jag kräver inte massa fina ord. Men något enstaka ibland hade ju gett relationen lite liv. Sociala medier skiter jag fullständigt i, har inget intresse i vad andra ser men JAG vill känna att han tycker om mig. Annars blir det ju problem.

    Men tack för att du delar med dig, jag sliter mitt hår för att förstå hur män funkar och är tacksam över att höra andra perspektiv.

    Du känner inte alls att du blir glad om din tjej säger att hon älskar dig? (Utgår från att du är man).
    Jag är visserligen man, men jag håller med. Visst ska man kunna visa uppskattning i ord, åtminstone då och då. Både män och kvinnor behöver bekräftelse och det kostar faktiskt inget att visa det även med ord.
  • Anonym (Sad)

    Ser också att du börjar intressera dej för andra killar....

    Vad du än funderar på, var inte otrogen! vill du pröva andra gör slut men din kille, innan du börjar med någon annan.

  • jrockyracoon
    Anonym (Funderar) skrev 2020-10-18 11:05:48 följande:
    Ja det var klokt skrivet. Jag tror inte heller på att ens parter ska ha "de och de" egenskaperna för att han ska vara rätt utan det är vissa grundläggande saker som behöver finnas och resten är att vårda det man har, bestämma sig och aktivt välja varandra. Hela tiden.

    Ja dessvärre är det en stor riskfaktor att han inte är verbal och kommunikativ. Det försvårar en hel del.

    På vilket sätt menar du att man ska utvecklas tillsammans, kan du ge nåt konkret exempel?
    Tack!

    Med utveckling menar jag att båda var och en för sig men också tillsammans strävar mot att förbättra saker i sitt samliv på ett sätt som de båda har kommit överens om. En individuell och gemensam strävan mot ett mål i framtiden.

    Konkret kan det t.ex. vara ett par där mannen har problem med svartsjuka och kvinnan har problem med "tankeläsning" och att de ofta får konflikter i sin relation. Att utvecklas i den relationen kan då exempelvis betyda att mannen kämpar med sin svartsjuka, kanske går i terapi för den samtidigt som kvinnan jobbar med att inte läsa in saker i mannens beteende som han inte uttryckligen sagt eller påstått. Tillsammans är deras mål att minska konflikterna i relationen och de försöker bli bättre på att kommunicera med varandra om konflikterna för att förstå varandra bättre.

    Om de har en ständigt pågående utvecklingsprocess kommer de med tiden förstå varandra bättre och antalet konflikter minskar. Då kommer nästa problem i relationen - kvinnan har blivit attraherad av en annan man. Hon berättar det för sin man och de sätter upp nya mål, t.ex. att umgås mer tillsammans utan barnen och att de ska jobba mot att bli mer romantiska mot varandra och försöka hitta tillbaka till kärleken. Då fortsätter de fortsätta att utvecklas, fast i en annan riktning än vad de behövde göra tidigare.

    Det är detta jag menar med utveckling, d.v.s. att man kommunicerar med varandra om vart man vill ta relationen och kämpar med ett långsiktigt, i bästa fall, livslångt arbete för att förbättra kärleken och omsorgen om varandra. Det handlar också om att vara öppen för förändring, att lära sig nya saker och fortsätta att förundras över tillvaron tillsammans.

    Kärleken blir också starkare ju svårare hinder man kämpar sig igenom tillsammans. Den kärleken är i mina ögon betydligt vackrare och mer eftersträvansvärd än den i andra sammanhang så hyllade passionen.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Funderar) skrev 2020-10-16 17:27:05 följande:
    Detta är intressant! Jag har en man som är som ditt ex. Precis som du gjorde saknar jag att han uttrycker lite mer, överraskar mig, hade önskat att han inte är så förutsägbar. Han är så sparsam med komplimanger (existerar inte) och visar inga större kärleksyttringar men än just i handling.

    Han är inte verbal alls.

    Dock utstrålar han en slags manlighet som tänder mig så in i.....

    Så, har tänkt många gånger, kommer detta räcka för mig? Kan jag finna mig i att ALDRIG få känna mig speciell för honom? Har också funderat på hans fördelar som jag kanske skulle sakna i en man som din nuvarande...

    Han är trygg och pålitlig, har ordning och reda och nån man kan luta sig mot rent praktiskt. Han är motsatsen till flummig och är jordnära, strategisk och det är lätt att få en fungerande vardag med honom. Han är kärleksfull och omtänksam men på "sitt sätt". Inte svartsjuk och respekterar mina behov.

    Vad väger tyngst? Om man tänker på sikt och att leva ett liv med varandra, skapa en familj..

    Trygghet vs passion? Nu har vi bara vart ihop ca 2 år men attraktionen är som sagt stark och så har jag inte känt för tidigare partners. Frågan är var man ska lägga ribban. Ska man ta vara på att man har starka känslor trots många olikheter...

    Hur vet man att man kan hitta ett mellanting som har alla dessa sidor? Det kan man ju aldrig garantera.
    Min nya är även sällsynt sexig och all skarp intelligens ihop med den extremt verbala sidan gör den nya till ännu mer attraktiv än mitt ex som var just sådär manlig som din verkar vara. Så man kan ju få bättre på alla sätt än sitt ex, gräset kan definitivt vara grönare.

    Nä, hur vet man? Jag tänker att man inte skall vara för olika varandra till en början, det blir helt enkelt inte så bra även om man vill så gärna att det skall funka.
Svar på tråden Är min man bra?