Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?

Barnet är 1 år. Man uppfostrar inte 1-åringar utan man vägleder dem, övervakar, följer deras utveckling, skyddar. Ditt syskonbarn beter sig helt normalt för åldern. Han verkar vara normalt utvecklad utan några konstigheter. Bra att din syster har barnsäkrat lådor och skåp. Ansvarsfulla föräldrar gör det.

Du bör hålla tyst om dina åsikter och inse att du har för dåliga kunskaper om barn. Annars kan du bli osams med din syster för livet, och det vill du väl inte?

• lövet2
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 14:13:48 följande:
    Dessutom verkar han var väldigt sen han är inte pottränad, det enda ordet han kan säja är nej och han kan inte ens gå utan att håla i sig.
    Med det uttalandet har du dumförklarat dig inför alla andra i tråden. Det finns liksom bara tre alternativ att välja på nu: du är ett troll, du är extremt okunnig av någon anledning eller så har du själv en diagnos som gör att du låser fast dig vid vissa åsikter. Jag valde från början att tro på okunnighet, men nu känner jag att det inte ger något att försöka upplysa dig. Tack för mig!
Svar på tråden Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?