Inlägg från: Annita |Visa alla inlägg
  • Annita

Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?

Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-19 22:42:04 följande:

Jag tror att barnen kan få bra rutiner och lära sig regler från förskolan och i min systers fall tror jag att hon är hemma länge för att slippa jobba och har bestämt sig för att inte ha honom förskolan när bebisen kommer är för att hon kanske tycker det är bekvämt att slippa hämta och lämna

Det finns inget bekvämt med att ha en bebis och 1,5-åring hur man än gör... Men de gör helt rätt i att låta äldsta vara hemma. Så små barn har inget behov av förskola. Förskolan är heller ingen uppfostringsanstalt, som du nästan får det till!

Jag har svårt att ta dig på allvar. Tänkte först föreslå att du kunde passa systerbarnet och se hur "lätt" det är - men vid närmare eftertanke bör du nog inte ha ansvar för ett litet barn innan du läst på lite bättre...
  • Annita
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 12:57:43 följande:

Jag vet inte hur det är med andra barn för jag har inga och de har inga fler och jag har inte varit med när dom umgås med andra barn men det jag har sett är att barnet ex när min syster höll i sin telefon försökte barnet dra den ur handen på henne, han gjorde inget för att fråga om han fick. När hon höll fast den försökte han att vända upp handen på henne. När hon sedan la bort den började han att skrika och då gav hon honom en annan sak istället för att säja ifrån att det inte är okej att göra så.

"... gjorde inget för att fråga om han fick..." ???

Du måste väl ändå ha märkt att han inte kan prata?
  • Annita
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 14:09:14 följande:

.

hammarhajens kommentar skrevs ju innan det framgick att barnet bara är ett år. Hen skriver ju faktiskt också att ålder spelar viss roll. Ettåringar kan inte få diagnoser, så den delen är irrelevant när du väl avslöjat åldern.
  • Annita
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 14:13:48 följande:

Dessutom verkar han var väldigt sen han är inte pottränad, det enda ordet han kan säja är nej och han kan inte ens gå utan att håla i sig.

Ok. Well trolled...
  • Annita
    Anonym (Mamma till två) skrev 2020-10-20 18:51:04 följande:

ANOF? Är det du?

????
  • Annita
    Anonym (Mamma till två) skrev 2020-10-20 19:51:52 följande:

Sök på ANOF.

Jag vet, jag tyckte din kommentar var rolig och gjorde "nybörjarmisstaget" att posta en emoji :)
Svar på tråden Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?